Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC4/2 status ultimo oktober 2015 (Trafikpolitik)

af Lars Jensen @, 8/12 2015, 19:44 (3084 dage siden)

Så er der igen nyt fra DSB angående indsættelsen af IC4/2, seneste statusrapport kan læses her.

AB er desværre blevet forsinket med næste driftforberedende softwarepakke. Øv...

DSB benytter IC4 til 12 % af deres dieselproduktionskilometer.

Jeg mindes ikke at have set et nyere billede af IC4 der kører i koblet drift, for det gøres der 12 gange pr. dag jf. statusrapporten. Hvem leverer først et?

MDBF varierer meget fra togsæt til togsæt; 800-33100 km. Det var lige godt en stor forskel:-|

Og så er der en lille graf over fordelingen af togsæt og MDBF. Nice. Jeg mener også at der for ikke så længe siden var et trafikudvalgsmedlem der bad om en oversigt over dette, dog for hvert litra.

Det var vidst det jeg fandt af nyt, nyt.

Hilsen Lars

IC4/2 status ultimo oktober 2015

af Peter Christensen, 8/12 2015, 19:51 (3084 dage siden) @ Lars Jensen

At finde koblede IC4 er ikke så svært.
Dagligt tager jeg toget Ro-Kh-Ro - der ses "en del" på den led......nogle gange kan man så også være så uheldig at ryge med en IC4.

Dog har jeg intet log eller andet nedskrevet - der er andre ting, der er vigtigere - så mine observationer er på ingen måde sandheden støbt i beton.

1 billede af DSB MG 60 + 58 som RØ 2544 tor. d. 29/10-2015

af Rask Ingemann Lambertsen, 8/12 2015, 22:44 (3084 dage siden) @ Lars Jensen

Lars skrev:

Jeg mindes ikke at have set et nyere billede af IC4 der kører i koblet drift, for det gøres der 12 gange pr. dag jf. statusrapporten. Hvem leverer først et?

Her er noget, der ligner. DSB MG 60 + DSB MG 58 som RØ 2544 (Holbæk - Østerport) på København H fotograferet fra Dybbølsbro kl. 16:43 torsdag d. 29/10-2015. Noget af kulbroen var endnu ikke revet ned.
[image]

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.

IC4/2 status ultimo oktober 2015

af Gæst1, 9/12 2015, 06:13 (3083 dage siden) @ Lars Jensen

Det er altid sjovt at læse offentlige virksomheders forsøg på at gøre noget bedre, end det egentlig er.
Dieselproduktionskilometre? Dækker det så over at 12% af de afgange, der køres med diesel er med IC4, eller er det 12% af de km der køres med dieselmateriel, der dækkes af IC4? Eller måske 12% af de siddepladskilometre, der tilbagelægger med dieselmateriel, der er med IC4? Jeg har umiddelbart svært ved at se, at Det sidste skulle være tilfældet. Men 12% af de tognumre der er planlagt til Diesel lyder ganske sandsynligt.

IC4/2 status ultimo oktober 2015

af Jørn, 9/12 2015, 08:56 (3083 dage siden) @ Gæst1

Men 12% af de tognumre der er planlagt til Diesel lyder ganske sandsynligt.

Det er stadig et usandsynligt højt tal. Mon ikke Scharfenberg smider noget dokumentation på bordet en af dagene.

IC4/2 status ultimo oktober 2015

af Peter Christensen, 9/12 2015, 11:17 (3083 dage siden) @ Jørn

Tror ikke du skal regne med DSBs udgave af "Komiske Ali" i den retning.
Jeg har bemærket at når man går lidt til den og beder om dokumentation for diverse ting og sager, så breder der sig en sær tavshed eller undenomssnak.

Det er så lidt spast at han tager navn efter en tysk kvalitetskobling, som IKKE sidder på IC4; det er en svensk Dellner (http://www.dellner.com/)......
Ofte ses at det firma, som først når etellerandet til at virke, vinder kategorien (rent markedsføringsmessigt).
Eksemper:
- kopimaskiner. På engelsk går de ofte under betegnelsen "Xerox-machine" - uanset om det er Xerox der har lavet maskinen eller ej. Så Xerox "ejer" den kategori.
- flotte fotos: På engelsk hed/hedder det "a Kodak moment" - opkaldt efter firmaet som lavede temmelig meget udstyr til analog foto. Trods det at Kodak kun er en skygge af sig selv idag, så "ejer/ejede" de dén kategori.
- søgning på nettet. "jeg googler lige".....den ejer "google", men der er vidst stadig et par andre søgemaskiner.
Således har Scharfenberg "vundet" kategorien for automatiske kortkoblinger til jernbanebrug.....

IC4/2 status ultimo oktober 2015

af Scharfenberg, 9/12 2015, 20:47 (3083 dage siden) @ Peter Christensen

Det er så lidt spast at han tager navn efter en tysk kvalitetskobling, som IKKE sidder på IC4; det er en svensk Dellner (http://www.dellner.com/)......

Det vidste jeg faktisk ikke. Så bliver jeg jo nødt til at ændre mit brugernavn:-P

IC4/2 status ultimo oktober 2015

af lars chr @, 16/12 2015, 05:11 (3077 dage siden) @ Peter Christensen

Hvis Ic4 ikke har Scharfenbergkoblinger så har de måske heller ikke dieselmotorer?

IC4/2 status efter dec 2015

af lars madsen, 26/4 2016, 14:35 (2944 dage siden) @ Lars Jensen

hej

ER DSB stoppet med at udgive måneds status raport på IC4- og IC2??

synes ikke der er kommet noget længe.
// måske fordi der ikke er sket noget nyt??//

IC4/2 status efter dec 2015

af Lars Jensen @, 27/4 2016, 18:22 (2943 dage siden) @ lars madsen

ER DSB stoppet med at udgive måneds status raport på IC4- og IC2??

Nej, men de har godt nok været lidt sløve til at få dem skrevet.

synes ikke der er kommet noget længe.
// måske fordi der ikke er sket noget nyt??//

De nyeste rapporter er for januar og februar 2016 og kan læses på Transport- og Bygningsudvalget udvalgsside

ContecRail
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak