Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

En quiz (uden billede - og måske svær)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 30/3 2011, 05:00 (4778 dage siden)

Hvad er "sammenhængen" mellem Helsingør og Hinnerup?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

En quiz (uden billede - og måske svær)

af Niels Munch, 30/3 2011, 05:37 (4778 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hvad er "sammenhængen" mellem Helsingør og Hinnerup?

Kære Thomas,

Jeg vil forsøge mig en gang:

Hinnerups første stationsbygning (1862 - 1916) var tegnet af arkitekt N.P.C. Holsøe.

Helsingørs nuværende stationsbygning var også skitseret af Holsøe (men detailprojekteret af Wenck).

Bedste hilsener
Niels

Avatar

En quiz (uden billede - og måske svær)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 30/3 2011, 05:41 (4778 dage siden) @ Niels Munch

Hvad er "sammenhængen" mellem Helsingør og Hinnerup?


Kære Thomas,

Jeg vil forsøge mig en gang:

Hinnerups første stationsbygning (1862 - 1916) var tegnet af arkitekt N.P.C. Holsøe.

Helsingørs nuværende stationsbygning var også skitseret af Holsøe (men detailprojekteret af Wenck).

Bedste hilsener
Niels

Kære Niels

Et rigtig god gæt - men desværre ikke det "rigtige". Jeg tør allerede nu give den hjælp, at quiz'en ikke har noget med stationsbygninger at gøre.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

En quiz (uden billede - og måske svær)

af Niels Munch, 30/3 2011, 06:07 (4778 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg tør allerede nu give den hjælp, at quiz'en ikke har noget med stationsbygninger at gøre.

Noget med jernbane at gøre - ud over "stationsby"?

Google afslører, at såvel Kirkens Korshær som PAVA er repræsenteret begge steder med hhv. genbrugsbutik og rustbeskyttelsescenter :-D .

Sorry!
Niels

Avatar

En quiz (uden billede - og måske svær)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 30/3 2011, 06:09 (4778 dage siden) @ Niels Munch

Noget med jernbane at gøre - ud over "stationsby"?

Ja - det har helt klart noget med jernbane at gøre;-)

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

En quiz (uden billede - og måske svær)

af Minoque, 30/3 2011, 13:19 (4778 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

De starter begge med H :-D, men ellers er mit gæt ring 5 jernbanen, men aner ikke hvad.

En quiz (uden billede - og måske svær)

af Lars, 30/3 2011, 13:43 (4778 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ingen af dem har jernbanefærger til Sverige :-D

--
mvh
Lars
Esbjerg

En quiz (uden billede - og måske svær)

af henho, Ringkøbing, 30/3 2011, 15:31 (4778 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Enten en adelig - eller også H.C. Andersen ? Noget med papirklip ?

MVH

Henrik

Avatar

En quiz (uden billede - og måske svær)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 30/3 2011, 15:39 (4778 dage siden) @ henho

Enten en adelig - eller også H.C. Andersen ? Noget med papirklip ?

Nej, hverken en adelig, H.C. Andersen eller papirklip.

Næste ledetråd: Der er mere tale om en Banedanmark-"sammenhæng" end en operatør-"sammenhæng".

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

En quiz (uden billede - og måske svær)

af morten t, 31/3 2011, 10:17 (4777 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der er skinner fra Hinnerup til Helsingør og man kan køre med tog imellem dem:-P

Avatar

En quiz (uden billede - og måske svær)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 31/3 2011, 10:18 (4777 dage siden) @ morten t

Der er skinner fra Hinnerup til Helsingør og man kan køre med tog imellem dem:-P

Ja, og hvad karakteriserer strækningen Hinnerup-Helsingør?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

En quiz (uden billede - og måske svær)

af Niels-Erik Hansen, Roskilde, 31/3 2011, 10:28 (4777 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

.... og at der et intet mindre end dobbeltspor (og et enkelt sted lidt mere) hele vejen.

Avatar

En quiz (uden billede - og måske svær)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 31/3 2011, 10:42 (4777 dage siden) @ Niels-Erik Hansen

.... og at der et intet mindre end dobbeltspor (og et enkelt sted lidt mere) hele vejen.

Dobbeltspor er der så mange steder. Men der er noget andet, der karakteriserer strækningen.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

En quiz (uden billede - og måske svær)

af Ole M. Nielsen ⌂, 31/3 2011, 12:07 (4777 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

.... og at der et intet mindre end dobbeltspor (og et enkelt sted lidt mere) hele vejen.


Dobbeltspor er der så mange steder. Men der er noget andet, der karakteriserer strækningen.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Der er ingen overkørsler.

Avatar

En quiz (uden billede - og måske svær) - LØSNINGEN

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 31/3 2011, 13:36 (4777 dage siden) @ Ole M. Nielsen
redigeret af Thomas Boberg Nielsen, 31/3 2011, 14:29

Der er ingen overkørsler.

Det er der nemlig ikke. Sammenhængen mellem Hinnerup og Helsingør er en jernbanestrækning uden overkørsler.

Og så kan man jo synes - alt efter smag og behag - at det er en dum, træls eller åndsvag quiz. Selv synes jeg selvfølgelig, at den er intet mindre end genial ;-)

Med venlig hilsen

Thoomas

En quiz (uden billede - og måske svær)

af seg, 31/3 2011, 12:32 (4777 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hvad er "sammenhængen" mellem Helsingør og Hinnerup?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Breddegrad?

mvh Svend

Indsend billederContecRail
Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv

DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i et godstog ved Klarskov på Sydsjælland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak