Desiro med batteridrift og kørestrøm (Jernbanen i dag)

af Pyloriis, fredag 13. september, 2019, 12:12 (329 dage siden)

Så har østrigerne fået ombygget en Desiro til både kørestrøm og batteridrift

https://ing.dk/artikel/oestrigsk-togselskab-dropper-diesel-opgraderer-tog-med-batterier...

Desiro med batteridrift og kørestrøm

af Niels Munch @, fredag 13. september, 2019, 12:35 (329 dage siden) @ Pyloriis

Så har østrigerne fået ombygget en Desiro til både kørestrøm og batteridrift

https://ing.dk/artikel/oestrigsk-togselskab-dropper-diesel-opgraderer-tog-med-batterier...


For god ordens skyld: Det er ikke den "gamle" Desiro Classic, vi kender fra Nordjyske Jernbaner og DSB, men den elektriske Desiro ML, der har fået påbygget batterikapacitet, så den kan fortsætte ad ikke elektrificerede strækninger, f.eks. hidtil betjent af ÖBB Cityjet's Desiro Classic.

Desiro med batteridrift og kørestrøm

af ThomasTT, lørdag 14. september, 2019, 10:25 (328 dage siden) @ Pyloriis

Så har østrigerne fået ombygget en Desiro til både kørestrøm og batteridrift

https://ing.dk/artikel/oestrigsk-togselskab-dropper-diesel-opgraderer-tog-med-batterier...

Det viser vel, hvor relativt ukompliceret det er bare at tilføje batterier til eksisterende tog

Desiro med batteridrift og kørestrøm

af Niels Munch @, lørdag 14. september, 2019, 10:54 (328 dage siden) @ ThomasTT

Det viser vel, hvor relativt ukompliceret det er bare at tilføje batterier til eksisterende tog


Fra Siemens datablad:

"Weiterhin ist das bestehende Fahrzeugkonzept des ÖBB Cityjets für den Ausbau als Akku-Triebzug prädestiniert, da dieses Zugkonzept ausreichend Platz- und Gewichtsreserven hat."

Det er vel en forudsætning for, at det er "relativt ukompliceret".

Desiro med batteridrift og kørestrøm

af bastholm @, lørdag 14. september, 2019, 15:33 (328 dage siden) @ Pyloriis

Jeg har læst et sted, frit fra hukommelsen, at det er en prototype, og lige så snart de er færdige med testene bliver batterierne pillet af igen. Grunden er at vognens struktur godt kan bære batterierne på taget, men det nedsætter levetiden væsentligt i forhold til den den er designet til. De har iøvrigt også måtte justeret på bogien for at klare den øgede vægt.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen