Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Busterminal ved Dybbølsbro udskudt (link)
Gå ned Sider: 1 2 3 [4]
Her er lige et par friske billeder, jeg tog i dag fra IKEAs tag.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Trappen fra Dybbølsbro. Og hvor er det dejligt, at man har gjort noget ud af elevatorens design, i stedet for bare at vælge sådan en grim Banedanmark-elevator

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Og trappen hos Ikea, så der i alt er tre elevatorer.


Citat fra: Theis Andersen Dato 17/08-23, 18:24Her er lige et par friske billeder, jeg tog i dag fra IKEAs tag.

...
Trappen fra Dybbølsbro. Og hvor er det dejligt, at man har gjort noget ud af elevatorens design, i stedet for bare at vælge sådan en grim Banedanmark-elevator

Det er din joke, ikke også?
Elevatortårnet er beklædt med sinusplader - det ser ikke bare billigt ud, det er det også - dvs det passer til discoutbusrejser.

Stationerne er DSB Ejendomme og DSB foretrækker både stol og tårn i glas. Så er der indkig. Indkig begrænser trangen til at tisse og/eller indtage substanser i elevatoren.
Glas i de nødvendige kvaliteter er dog ikke billigt.

At skabe byarkitektur og bruge 3 eens elevatortårne blev ofret for "greed is go(o)d".


CitatStationerne er DSB Ejendomme
Lad mig lige forstå det rigtigt.
Området har jo aldrig været en "station" i publikumsmæssig forstand. Men det har været en del af Gb.
Det meste Godsinfrastruktur gik til DSB, bortset fra strækningerne, der gik til BDK?
Men området er vel matrikuleret fra og solgt nu?
"Bodelingen" må vel være skrevet ned et sted. Vedtaget ved lov? Er der nogen, der har et link?


Citat fra: Rørvig Station Dato 20/08-23, 11:32
CitatStationerne er DSB Ejendomme
Lad mig lige forstå det rigtigt.
Området har jo aldrig været en "station" i publikumsmæssig forstand. Men det har været en del af Gb.
Det meste Godsinfrastruktur gik til DSB, bortset fra strækningerne, der gik til BDK?
Men området er vel matrikuleret fra og solgt nu?
"Bodelingen" må vel være skrevet ned et sted. Vedtaget ved lov? Er der nogen, der har et link?



Du kan altid tjekke det på tinglysning.dk evt. med assistance fra BBR.

Citat fra: Mads Dato 20/08-23, 11:53
Citat fra: Rørvig Station Dato 20/08-23, 11:32
CitatStationerne er DSB Ejendomme
Lad mig lige forstå det rigtigt.
Området har jo aldrig været en "station" i publikumsmæssig forstand. Men det har været en del af Gb.
Det meste Godsinfrastruktur gik til DSB, bortset fra strækningerne, der gik til BDK?
Men området er vel matrikuleret fra og solgt nu?
"Bodelingen" må vel være skrevet ned et sted. Vedtaget ved lov? Er der nogen, der har et link?



Du kan altid tjekke det på tinglysning.dk evt. med assistance fra BBR.

Eller det nemme, fine kort på ois.dk eller nyt.ois.dk.

Citat fra: Trainee Dato 20/08-23, 12:25Eller det nemme, fine kort på ois.dk eller nyt.ois.dk.
ois er god til aktuelle BBR data

https://kort.plandata.dk/
serveren har også målebordsblade fra 1842, mange historiske luftfoto og andre sjove lag.


Busterminal ved Dybbølsbro udskudt (link)
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 31/10-23, 14:38.
Den kommende fjernbusterminal ligger jo midt i miljøzonen (det gør Ingerslevsgade faktisk også).

Kanske at en øget kontrol med overholdelsen af reglerne vil fjerne noget af interessen for at køre helt ind til centrum?

For mig, uden for branchen, er det overraskende at der ikke allerede er kontrol af alle busserne; men det kan jo komme.

https://www.danskpersontransport.dk/nyheder/det-skal-vaere-slut-med-at-udenlandske-busser-kan-koere-ulovligt-i-danske-miljoezoner-uden-konsekvenser/

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Busterminal ved Dybbølsbro udskudt (link)
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 31/10-23, 17:23.
Citat fra: Per Holm Dato 31/10-23, 14:38Kanske at en øget kontrol med overholdelsen af reglerne vil fjerne noget af interessen for at køre helt ind til centrum?
I forbindelse med indførslen af miljøzoner i de største byer er der en lov på vej der bemyndiger Sund & Bælt til at måtte sætte såvel mobilt som fast udstyr op over indfaldsvejene til registrering af køretøjerne der passerer. Bemyndigelsen nævner bl.a. automatisk nummerpladegenkendelse som den Politiet har, hvilket betyder at alle køretøjer checkes. De danske slås op i det digitale motorregister og er drivmidlet diesel kontrolleres om der er et godkendt partikelfilter monteret. Er der ikke det sendes automatisk en bøde på 1500 kr.
Om det vil kunne håndtere udenlandske busser og lastvogne ved jeg ikke, men umiddelbart kan jeg ikke se at det skulle være noget stort problem (hvis det tænkes ind i løsningen).
Velkommen til overvågningssamfundet :-)

Link til Høringsportalen.

Busterminal ved Dybbølsbro udskudt (link)
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 31/10-23, 18:18.
Seneste redigering: 31/10-23, 18:20 af Per Holm
Citat fra: Michael Deichmann Dato 31/10-23, 17:23... slås op i det digitale motorregister og er drivmidlet diesel kontrolleres om der er et godkendt partikelfilter monteret.


Artiklen der er linket til forklarer hvorfor denne løsning ikke fungerer fuldt ud ved kørsel til (og fra) busterminalen.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider: 1 2 3 [4]
ContecRail

Jernbanebøger

Der kommer flere tog

Der kommer flere tog. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak