Citat fra: Trainee Dato 20/02-23, 21:51Citat fra: thomastog Dato 20/02-23, 21:34Derudover mener jeg ikke at Rejseplanen opdateres ofte nok, til at kunne betegnes som "live".
Rejseplanen opdateres automatisk i realtid af trafikvirksomhedernes systemer. For statsbanerne kommer realtidsoplysningerne direkte fra Banedanmark. Ligesom med systemerne bag afgangstavlerne på stationerne og Din Station, sker der dog også fejl i disse systemer hos trafikvirksomhederne. ..
"Din station" er udviklet af og vedligeholdes af BaneDK. De må derfor være dem, der bedst kan trække live-data ud af deres egne systemer ;-)
Citat fra: Trainee Dato 20/02-23, 21:51Men det er nu engang andre systemer, så man kan jo være heldig at det ene virker når det andet ikke gør. Det er desuden Rejseplanens systemer og data der står for de afgangstavler på stationerne med flere forskellige transportformer, f.eks. bus/tog/metro/letbane.
Vrøvl, vil du seriøst påstå, at BaneDK's skærme på stationerne henter data fra rejseplanen, der henter data fra BaneDK's systemer ?
Rejseplanen trækker/får data fra BaneDk. Afgangstavler på stationerne ejes og vedligeholdes af BaneDK, og trækker derfor data direkte fra BaneDK's systemer.
Angående rejseplanens data, kan det have ændret sig, men jeg er blevet oplyst at rejseplanen ikke bruger live-data, men opdateres lejlighedsvis via batch-kørsler.
Derfor skulle rejseplanen ikke egne sig til her-og-nu søgninger, når der er akutte problemer.
Men din påstand er altså, at hvis der er aflysninger/omlægninger og jeg kan se det på "din station", så kan jeg straks se/søge samme ændring frem på rejseplanen ?