Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Besøg ved InnoTrans 2022 (2. del - 7 fotos)
2. del
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

I tilslutning til 1. del af besøget ved messen foretog 'andersj' bl.a. en sammenligning mellem Stadler FLIRT-Akku og Siemens Mireo Plus B. Tak for det, Anders.

Lad os kigge på Siemens Mireo Plus B udefra:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Begge fotos: Siemens Mireo Plus B batteritog (SWEG 563 006/106) til Baden-Württemberg.

Batteritoget er ét af de 20, med hvilke SWEG skal betjene Ortenau-Netz ("BaWü-Netz 8") fra juni 2023.

Siemens præsenterede også sit brinttog, Mireo Plus H:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Begge fotos: Siemens Mireo Plus B brinttog (DB 563 001/101) til Baden-Württemberg. 

Brinttoget skal i 2024 køre for DB Regio Baden-Württemberg på strækningen Tübingen–Horb–Pforzheim.

Med udbredelsen af brinttog tænkes også i "mobile brint-tankanlæg", og et eksempel herpå blev fremvist sammen med polske PESAs brintlokomotiv (SM42-6Dn 001), som under stor opmærksomhed blev præsenteret på TRAKO-messen i Gdansk 2021:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Mobilt brint-tankanlæg (på sættevogn) fra den polske petrokemiske industri PKN ORLEN. Bagved ses PESAs brintlokomotiv.

Alstom's brinttog iLint har i øvrigt opnået 1.175 km på én optankning

Men tilbage til Siemens Mobility:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Siemens Desiro HC (ODEG 62 129).

Kurven gør desværre, at vi ikke kan se, at toget er 4-vogns, hvor de 2 midtervogne er to-etagers. Toget er ét af to Siemens Desiro HC, der er bestilt af Ostdeutsche Eisenbahn GmbH (ODEG) til Netz Elbe-Spree, som ODEG har vundet pr. DEC 2022. ODEG har desuden bestilt 21 stk. 6-vogns tog.

Endelig skal vi lige se på Siemens Mobility's sporvogn Avenio:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Siemens Avenio 4-leddet, enkeltrettet lavgulvssporvogn til VAG Nürnberg (Metro Report Int.).

VAG Nürnberg har foreløbig bestilt 26 vogntog, og de første indsættes i DEC 2022.

Som sikkert bekendt skal leveres 29 stk. af typen til Hovedstadens Letbane fra august 2023. De produceres på Siemens nye fabrik i Kragujevac i Serbien.

Hvor ikke andet er anført, er billederne fotograferet af min gode ven og kollega OTS fra den lille gruppe af privatbanefolk, der - desværre (for mig) uden mig - besøgte messen.

En samlet oversigt over udstillere og deres materiel udstillet udendørs kan findes her: https://www.innotrans.de/innotrans/downloads-alle-sprachen/allgmeine-informationen/innotrans_freigel%C3%A4nde-und-bus-display.pdf .

Endelig har jeg planer om fortsættelse i en 3. del.

Bedste hilsener
Niels   

Besøg ved InnoTrans 2022 (2. del - 7 fotos)
Af T. Rithmester, Struer. 26/09-22, 10:09.
Seneste redigering: 26/09-22, 10:11 af T. Rithmester
Citat fra: Niels Munch Dato 26/09-22, 09:592. del
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Lad os kigge på Siemens Mireo Plus B udefra:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Begge fotos: Siemens Mireo Plus B batteritog (SWEG 563 006/106) til Baden-Württemberg.
 

Tak for reportagen, Niels.
Det bliver godt nok et kvantespring ind i fremtiden som MjbaD tager her.

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Besøg ved InnoTrans 2022 (2. del - 7 fotos)
Af Niels Munch. 1/10-22, 11:03.
Seneste redigering: 1/10-22, 11:05 af Niels Munch
Citat fra: T. Rithmester Dato 26/09-22, 10:09Det bliver godt nok et kvantespring ind i fremtiden som MjbaD tager her.

Ja, et uhyre spændende projekt, hvor en privatbane (atter) er på forkant. Også spændende, om banens idé om en 3-i-én løsning af ladeinfrastrukturen lader sig gennemføre - og til tiden.

En - desværre aflåst - artikel af den 28.09.2022 i Mobilitywatch beskæftiger sig med dette emne  (man kan dog oprette sig som "prøvebruger" u/b).

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]
ContecRail
Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Maglemølle Papirfabrik, Næstved

Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak