Citat fra: Svend Dato 3/01-24, 15:30Citat fra: Per Holm Dato 3/01-24, 13:51Citat fra: Jens, Fredericia Dato 3/01-24, 12:41Benyt så få sporskifter som muligt, bemand de få vitale sporskifter der er nødvendige for at opretholde driften med personale med kost og lad være med at benytte vigespor?Mvh. JensBemand med hvem: Hjemmeværnet eller har du nogen andre i tankerne?Problemet er, at de personalegrupper man tidligere kunne sætte ind, ikke længere er til stede.
Citat fra: Per Holm Dato 3/01-24, 13:51Citat fra: Jens, Fredericia Dato 3/01-24, 12:41Benyt så få sporskifter som muligt, bemand de få vitale sporskifter der er nødvendige for at opretholde driften med personale med kost og lad være med at benytte vigespor?Mvh. JensBemand med hvem: Hjemmeværnet eller har du nogen andre i tankerne?
Citat fra: Jens, Fredericia Dato 3/01-24, 12:41Benyt så få sporskifter som muligt, bemand de få vitale sporskifter der er nødvendige for at opretholde driften med personale med kost og lad være med at benytte vigespor?Mvh. Jens
Citat fra: Svend Dato 3/01-24, 15:26Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 13:18Citat fra: MMP Dato 3/01-24, 10:18Det er sporskifterne der fyger til, således de ikke kan omstilles, det vil et sneplovstog ikke hjælpe på, i og med der kun kører ganske få tog pt. Så er konsekvenserne til at overse :-)Mvh MortenSå burde man måske sende nogle "kolde" hænder ud og rengøre sprskifterne.Før vi fik så mange "kontornussere" kunne DSB opretholde ret meget drift selvom snemængderne var større end det vi nu oplever!Trist at en ny letbane i Aarhus må opgive.Fra min barndom i København kørte KS omend ned forsinkelse stort set på alle linier."Så burde man måske sende nogle "kolde" hænder ud og rengøre sprskifterne."Nu sætter du dig bare roligt tilbage i stolen og læser videre her. Det kan være at du undervejs bliver lidt klogere på, hvordan jernebanen fungerer - også når der kommer sne.
Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 13:18Citat fra: MMP Dato 3/01-24, 10:18Det er sporskifterne der fyger til, således de ikke kan omstilles, det vil et sneplovstog ikke hjælpe på, i og med der kun kører ganske få tog pt. Så er konsekvenserne til at overse :-)Mvh MortenSå burde man måske sende nogle "kolde" hænder ud og rengøre sprskifterne.Før vi fik så mange "kontornussere" kunne DSB opretholde ret meget drift selvom snemængderne var større end det vi nu oplever!Trist at en ny letbane i Aarhus må opgive.Fra min barndom i København kørte KS omend ned forsinkelse stort set på alle linier.
Citat fra: MMP Dato 3/01-24, 10:18Det er sporskifterne der fyger til, således de ikke kan omstilles, det vil et sneplovstog ikke hjælpe på, i og med der kun kører ganske få tog pt. Så er konsekvenserne til at overse :-)Mvh Morten
Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 15:40Citat fra: Svend Dato 3/01-24, 15:26Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 13:18Citat fra: MMP Dato 3/01-24, 10:18Det er sporskifterne der fyger til, således de ikke kan omstilles, det vil et sneplovstog ikke hjælpe på, i og med der kun kører ganske få tog pt. Så er konsekvenserne til at overse :-)Mvh MortenSå burde man måske sende nogle "kolde" hænder ud og rengøre sprskifterne.Før vi fik så mange "kontornussere" kunne DSB opretholde ret meget drift selvom snemængderne var større end det vi nu oplever!Trist at en ny letbane i Aarhus må opgive.Fra min barndom i København kørte KS omend ned forsinkelse stort set på alle linier."Så burde man måske sende nogle "kolde" hænder ud og rengøre sprskifterne."Nu sætter du dig bare roligt tilbage i stolen og læser videre her. Det kan være at du undervejs bliver lidt klogere på, hvordan jernebanen fungerer - også når der kommer sne. Ja - jernbanen fungerer fint ved at indstille en del af driften.Men så er det jo heldigt at de fleste større veje trods alt er farbare!
Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 15:40Ja - jernbanen fungerer fint ved at indstille en del af driften.Men så er det jo heldigt at de fleste større veje trods alt er farbare!
Citat fra: Krabsen Dato 3/01-24, 15:53Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 15:40Ja - jernbanen fungerer fint ved at indstille en del af driften.Men så er det jo heldigt at de fleste større veje trods alt er farbare!Bortset fra et par spærrede motorveje, indstillede busruter - og at politiet fraråder al unødig udkørsel...
Citat fra: Mads Dato 3/01-24, 15:45Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 15:40Citat fra: Svend Dato 3/01-24, 15:26Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 13:18Citat fra: MMP Dato 3/01-24, 10:18Det er sporskifterne der fyger til, således de ikke kan omstilles, det vil et sneplovstog ikke hjælpe på, i og med der kun kører ganske få tog pt. Så er konsekvenserne til at overse :-)Mvh MortenSå burde man måske sende nogle "kolde" hænder ud og rengøre sprskifterne.Før vi fik så mange "kontornussere" kunne DSB opretholde ret meget drift selvom snemængderne var større end det vi nu oplever!Trist at en ny letbane i Aarhus må opgive.Fra min barndom i København kørte KS omend ned forsinkelse stort set på alle linier."Så burde man måske sende nogle "kolde" hænder ud og rengøre sprskifterne."Nu sætter du dig bare roligt tilbage i stolen og læser videre her. Det kan være at du undervejs bliver lidt klogere på, hvordan jernebanen fungerer - også når der kommer sne. Ja - jernbanen fungerer fint ved at indstille en del af driften.Men så er det jo heldigt at de fleste større veje trods alt er farbare!Man fraråder al unødig udkørsel i flere politikredse.
Citat fra: frederikhk Dato 3/01-24, 15:47Mon togene nogensinde kører i Norge og Sverige...
Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 13:18Citat fra: MMP Dato 3/01-24, 10:18Det er sporskifterne der fyger til, således de ikke kan omstilles, det vil et sneplovstog ikke hjælpe på, i og med der kun kører ganske få tog pt. Så er konsekvenserne til at overse :-)Mvh MortenTrist at en ny letbane i Aarhus må opgive.Fra min barndom i København kørte KS omend ned forsinkelse stort set på alle linier.
Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 16:19Citat fra: Mads Dato 3/01-24, 15:45Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 15:40Citat fra: Svend Dato 3/01-24, 15:26Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 13:18Citat fra: MMP Dato 3/01-24, 10:18Det er sporskifterne der fyger til, således de ikke kan omstilles, det vil et sneplovstog ikke hjælpe på, i og med der kun kører ganske få tog pt. Så er konsekvenserne til at overse :-)Mvh MortenSå burde man måske sende nogle "kolde" hænder ud og rengøre sprskifterne.Før vi fik så mange "kontornussere" kunne DSB opretholde ret meget drift selvom snemængderne var større end det vi nu oplever!Trist at en ny letbane i Aarhus må opgive.Fra min barndom i København kørte KS omend ned forsinkelse stort set på alle linier."Så burde man måske sende nogle "kolde" hænder ud og rengøre sprskifterne."Nu sætter du dig bare roligt tilbage i stolen og læser videre her. Det kan være at du undervejs bliver lidt klogere på, hvordan jernebanen fungerer - også når der kommer sne. Ja - jernbanen fungerer fint ved at indstille en del af driften.Men så er det jo heldigt at de fleste større veje trods alt er farbare!Man fraråder al unødig udkørsel i flere politikredse.Begrebet "al unødig udkørsel" betyder jo ikke at nødvendig udkørsel ikke kan ske!F.eks. at tage til og fra arbejde.
Citat fra: GHolm Dato 3/01-24, 16:28Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 15:40Citat fra: Svend Dato 3/01-24, 15:26Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 13:18Citat fra: MMP Dato 3/01-24, 10:18Det er sporskifterne der fyger til, således de ikke kan omstilles, det vil et sneplovstog ikke hjælpe på, i og med der kun kører ganske få tog pt. Så er konsekvenserne til at overse :-)Mvh MortenSå burde man måske sende nogle "kolde" hænder ud og rengøre sprskifterne.Før vi fik så mange "kontornussere" kunne DSB opretholde ret meget drift selvom snemængderne var større end det vi nu oplever!Trist at en ny letbane i Aarhus må opgive.Fra min barndom i København kørte KS omend ned forsinkelse stort set på alle linier."Så burde man måske sende nogle "kolde" hænder ud og rengøre sprskifterne."Nu sætter du dig bare roligt tilbage i stolen og læser videre her. Det kan være at du undervejs bliver lidt klogere på, hvordan jernebanen fungerer - også når der kommer sne. Ja - jernbanen fungerer fint ved at indstille en del af driften.Men så er det jo heldigt at de fleste større veje trods alt er farbare!Det er de ikke i min del af landet (Aarhus). Selv de vigtigste veje er man heldig at kunne nå 45 km/t på uden at køre galt. Det hopper og danser.
Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 17:51Citat fra: GHolm Dato 3/01-24, 16:28Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 15:40Citat fra: Svend Dato 3/01-24, 15:26Citat fra: TWB Dato 3/01-24, 13:18Citat fra: MMP Dato 3/01-24, 10:18Det er sporskifterne der fyger til, således de ikke kan omstilles, det vil et sneplovstog ikke hjælpe på, i og med der kun kører ganske få tog pt. Så er konsekvenserne til at overse :-)Mvh MortenSå burde man måske sende nogle "kolde" hænder ud og rengøre sprskifterne.Før vi fik så mange "kontornussere" kunne DSB opretholde ret meget drift selvom snemængderne var større end det vi nu oplever!Trist at en ny letbane i Aarhus må opgive.Fra min barndom i København kørte KS omend ned forsinkelse stort set på alle linier."Så burde man måske sende nogle "kolde" hænder ud og rengøre sprskifterne."Nu sætter du dig bare roligt tilbage i stolen og læser videre her. Det kan være at du undervejs bliver lidt klogere på, hvordan jernebanen fungerer - også når der kommer sne. Ja - jernbanen fungerer fint ved at indstille en del af driften.Men så er det jo heldigt at de fleste større veje trods alt er farbare!Det er de ikke i min del af landet (Aarhus). Selv de vigtigste veje er man heldig at kunne nå 45 km/t på uden at køre galt. Det hopper og danser.Men man kan køre!Ingen har lovet at man kunne køre 130 km/t.Ej heller at jernbanen hilder tidsplanen.Men der er pokker til forskel på at køre uregelmæssigt og helt indstille driften!