DB V200 (Hvorfor dobbelttraktion?)

af Niels Munch, 19/3 2014, 13:24 (3693 dage siden) @ Oliver Løvgard

Hej Oliver,

Nemlig! Her er et eksempel:

[image]
DB 220 075 og 076 + Bxh 392 + BDh 275 som tog 3718 i Struer, 29.07.1981 (nm).

Den 29.07.1981 var en onsdag, for hvilken følgende ti-on-to (MZ-)omløbsplan var gældende:

1:
7973 Århus - Frederikshavn,
140 Frederikshavn - Århus,
144 Århus - Nyborg,
143 Nyborg - Århus,
41801 Århus - Padborg.

2:
42242 Padborg - Århus,
112 Århus - Nyborg,
131 Nyborg - Århus,
143 Århus - Frederikshavn,
594 Frederikshavn - Århus.

3:
7903 Århus - Randers,
7805 Randers - Struer,
3718 Struer - Fredericia,
946 Fredericia - Padborg.

4:
7357 Padborg - Fredericia,
7481 Fredericia - Århus.

"Mit tog" 3718 indgår i 3. løb, og lokomotiverne har fortsat i 4. løb og er havnet i Århus. Hvis de her evt. ønskes disponeret til 1. og 2. løb med bl.a. IC- og godstog, ville det givet være upraktisk, hvis det ene lok var blevet parkeret et eller andet sted. (Nu havde det været rart med en TKV for perioden).

Endelig mente nogen, at det styrkede pålideligheden for de bedagede maskiner, at de altid "var 2 om det".

M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak