Paris 1970 - 1.del

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, 18/11 2014, 15:06 (3448 dage siden) @ Peter H

Hej Peter.
alle AFB-lokene havde samme bemaling ved leveringen: vingehjul og 2 gule striber, der gik ned i V-form på næsen.

I 1961 besluttede man at forenkle og på 202 og 203 forsvandt den nederste gule stribe og den øverste gjordes smallere.
204 beholdt den oprindelige bemaling, i forbindelse med omlitrering 1.januar 1971 fik alle 3 typer ny bemaling og blev som du nævner til type 52, 53 og 54.

De fire forskellige bemalinger kan ses på side 37 i bogen:
Les locomotives NoHAB/AFB locomotieven af Hugo de Bot og Bert van Reems,
det er den bog der er min kilde til dette indlæg.

Ved leveringen i 1957 stationeredes 204'erne i Schaarbeek, til sommerkøreplanen samme år kørte 2 204'ere i forspand Paris-Brussel, typen blev samtidig indsat på strækningen Brussel-Köln. Turene til Paris ophørte 1963 i forbindelse med elektrificering.

204.003: stationering: Schaarbeek 27.2.1957-Stockem 8.12.1964-Ronet 26.9.1967.

Håber det giver svar på spørgsmålet
Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak