CC-vogn? og 3 AL på afveje.

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, 14/8 2016, 10:42 (2830 dage siden) @ UTJ

CC 1180-1199 havde elvarme til 1970. Visse vogne fik elmarmen demonteret nogle år før.


Skal jeg forstå det sådan, at det der står i Internationale tog over Øresund er angående elvarmeudrustningens genbrug i 1964 er forkert ?

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.


Formentlig, her ikke teksten foran mig, først til de senere elvarme B-vogne blev det genbrugt.

Hej UTJ.

Vingehjulet nummer 13 1964, http://rundremisen.dk/attachment.php?aid=2159,
nævner heller ikke noget om overførsel fra CC til de første B-vogne 2300-2309.
Bare at "anlægget leveres af Brown Boveri & Cie".

Det er jo heller ikke praktisk at gøre det, der vil jo blive et underskud i vognbestanden mens der ombygges, derimod er der fornuft i at gøre det ved næste leverance, hvor man har et overskud af vogne til brug i udlandet. Så 1964 er en forkert antagelse i mit indlæg.
Der kan også være blevet lettere at udleje CC til sportlovstrafik på SJ (uge8,9,10) når der er opstået et overskud af
Cc-vogne med elvarme efter første B-vognstilførsel.

Noget helt andet er.
Hvad skulle de 3 AL vogne mon i Sverige. De ankom som særtog med MO og blev meget hurtigt sat på færgen, jeg var i Helsingør for at studere de nye godsspor og så toget komme mellem godsvognene.
Jeg spænede ned til færgelejet, men nåede kun at få det viste billede. Nogen der kan komme med et bud.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Benzinstationens historie

Benzinstationens historie. Pris 380 kr.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak