N-stål fyrkasser for olifyring på Cv Kh i 60´erne?

af Steffen Dresler, 4/9 2017, 20:24 (2433 dage siden) @ UTJ

............og så er det nok slet ikke noget sludder. Lokomotiverne tilgik IKKE SNCB overhovedet, da SNCB ikke hverken havde brug for eller lyst til flere lokomotiver af disse i 1943 byggede BR 5oÜK. Man havde rigeligt med BÅDE BR 50 og BR 52 og fabrikkerne færdigbyggede BR 50/52 de havde på bedding til SNCB.
Og hvis de havde været ved SNCB, havde de jo også fået deres betegnelse, hvilket de heller ikke fik, de havde den tyske DR betegnelse (eller westbetegnelse). Og HVIS det havde været SNCB man havde købt fra, da skulle man heller ikke ud i byen for at skaffe tegninger og andet.
DSB forhandlede heller ikke med SNCB, men med den Belgiske regerings mæglerfirma M.–G. Herbillon via det danske konsulentfirma Fa. Sanico.
Men alt det og meget mere kan du se når der udkommer en bog, hvori det er nævnt med både kilder og noter og hvor tingene kan findes;-)

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

NB. Du kan i mellemtiden se efter her:

• Rigsarkivet: Korrespondancesager, anskaffelser, Indhold: 1944 VII 51 - 1963 VII 51, Løbenummer: 874
• Rigsarkivet: Korrespondancesager, anskaffelser, Indhold: 1944 VIII 301 – 1963 VIII 301, Løbenummer 875.
Men det tager sikkert lang tid med en "Slow boat to China".:-)


NB, NB: Pas nu på med ikke at komme for langt mod syd, kunne blive ganske alvorligt ubehageligt, sådan alvorligt ment og det er vi mange der ville være kede af:-(


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak