DSB Tjenestevogn

af Poul Skov, 21/3 2018, 16:17 (2276 dage siden)

Jeg har arvet en del Dias efter Erik Hellesen, og er igang med scanne dem, denne specialvogn står ved ophugningsfirmaet H.I. Hansen på Odense havn, men hvilken vogn drejer det sig om ?
dias er desværre meget lyst, så svært at tyde, da nummer er overstreget, men det ses tydeligt at påskrifterne er sorte uden skygger, tidspunktet må være ca. 1966-1967 da næste dias er OKMJ 15 samme sted, ovenikøbet stadig med fabriksplader på!![image][image]

Avatar

DSB Tjenestevogn

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 21/3 2018, 16:37 (2276 dage siden) @ Poul Skov

Jeg har arvet en del Dias efter Erik Hellesen, og er igang med scanne dem, denne specialvogn står ved ophugningsfirmaet H.I. Hansen på Odense havn, men hvilken vogn drejer det sig om ?
dias er desværre meget lyst, så svært at tyde, da nummer er overstreget, men det ses tydeligt at påskrifterne er sorte uden skygger, tidspunktet må være ca. 1966-1967 da næste dias er OKMJ 15 samme sted, ovenikøbet stadig med fabriksplader på!![image]


Det ligner en af de to SJS hjælpevogne:
http://www.jernbanen.dk/dsb_specsolo.php?aar=1958&vognid=225
http://www.jernbanen.dk/dsb_specsolo.php?aar=1958&vognid=594

DSB Tjenestevogn

af Baumann, 21/3 2018, 17:14 (2276 dage siden) @ Tommy Nilsson

Man kan aflæse at vognen havde hjemsted: Fredericia

DSB Tjenestevogn

af Børge Sundahl, 21/3 2018, 17:26 (2276 dage siden) @ Tommy Nilsson

Det kunne være hjælpevogn C 18 eller C 20, som var de to der ikke blev omdannet til anden specialvogn

Børge

DSB Tjenestevogn

af UTJ, 21/3 2018, 17:33 (2276 dage siden) @ Børge Sundahl

Det kunne være hjælpevogn C 18 eller C 20, som var de to der ikke blev omdannet til anden specialvogn

.
Et godt bud er specialvogn 779, dvs C 18. Billedet af OKMJ 15 er nok fra 1967/68, da det viser en PT-vogn som næsten, hvis ikke alle først blev smidt ud i 1967. Det passer med udrangeringsåret for 779.

Indsend billeder
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak