Avatar

Sporskifte 931 - Kh eller Gb?

af Morten Flindt Larsen, København K, torsdag 11. april, 2019, 16:12 (74 dage siden) @ PeterA

På sporplanen, jeg henviste til, er den gamle nærtrafikremise, som du nævner da heller ikke indtegnet. I stedet fremgår på dens tidligere plads de ret korte nyere depotspor, 114a/115a, som hver kunne rumme et 4-vogns S-tog. Vi er lige ud for "Den hvide kødby", og på arealet mellem de to adskilte perroner på gamle Dybbølsbro St. At der på dette areal nord for hovedsporet mod vest kunne have ligget en sporskiftegruppe med 930´-numre er vel ikke usandsynligt, når man i vestenden havde 940-numre, og syd for hovedsporet gruppen 900-920. Er det ikke rimeligt at konkludere, at vi ikke er på godsbanegården ihvertfald ?

Jo, det er det bestemt, Peter. Jeg er blot typen, der (hvad fotos angår) helst vil gå med både seler og livrem på én gang. Jeg vil se, om jeg kan finde stakittet og plankeværket bag O-maskinen ved vandkranen på andre fotos.

--
Med vanlig venlig hilsen
(bemærk, at dette er en automatisk indsat tekst)
אתה אדם סקרן, הא?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DB Cargo
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne
Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.



 Læs artiklen 
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML
I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen