West Somerset Railway - Lokomotiver

af Steffen Dresler, 20/9 2019, 18:34 (1680 dage siden) @ Baumann

Kære Baumann

"Lygterne" på engelske lokomotiver er ikke for at kunne se fremefter, men for at KUNNE SES og fortælle hvilket slags tog du er (Fast mail, Coal, Passenger etc.). Det samme som i Danmark (meget groft op til SR 75), hvor lanterne/lygterne er "Kendingssignaler (se bl.a. SIR 44). Men i England MEGET, MEGET mere differanceret i forhold til Danmark.
HVIS man skal bruge en lanterne/lygte til at SE fremefter, skal den jo være meget kraftigere og næsten en betingelse at personalet sidder helt fremme (Cap forward eller BR 05:-)) . F.eks. kan en kraftig lanterne jo belyse et signal om natten, så det er svært se hvad dette viser! Og så er det jo som med biler, hvis diset eller tåget ser man INTET fremefter.

Jeg har ikke lige et link til internettet, men jeg ved at der findes forklaringer på de forskellige engelske lygteføringer. Og før sammenlægningen af de store selskaber til British Rail efter krigen, var de såmen også forskellige til en hvis grad fra selskab til selskab.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

NB: Fandt lige et link:

http://www.gaugemaster.com/instructions/dcc_concepts/UK-Steam-Era-Loco-Lamp-Placement.pdf


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH395Svenska-lok

Jernbanebøger

På Sporet af 2017

På Sporet af 2017. Pris 230 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak