Avatar

ERTMS forældet ud fra sikkerhedssynspunkt

af Morten Flindt Larsen, København K, 14/5 2024, 13:43 (33 dage siden) @ Svend

Man kan jo i yderste fald jo bare køre på "frem- og tilbagemeldinger." Så længe der er to skinner, folk og telefoner nok.


Så må man håbe at man på de mange ubemandede stationer har bibeholdt telefoner til fastnet og telefoncentralerne så ellers fungerer!

Man skal næppe påregne at mobilnettet er stabilt og brugbart og selv fastnet med al deres elektronik vil i en krigssituation nok være mindre pålideligt.


Man skal nok heller ikke påregne, at man har kyndigt personale til at bemande de mange ubemandede stationer. Til alt held har russerne jo bredspor, så de ikke kan køre på de danske skinner, og skulle det endelig brænde på, kan vi nemt ødelægge alle billetautomaterne, så de ikke kan komme med togene.


Lad der endelig komme nogle flere morsomme/underholdende forslag på bordet :-) .... og frem for alt: Lad være med at sætte jer ind i ETCS/ERTMS virkemåde eller de operationelle regler; det vil sætte en bremse for al kreativitet ... lad der være fri leg :-P

Tommy burde måske oprette et Jernbanekontrafaktiskhistorisk forum (eller findes det allerede i form af naboforummet?). :-) :-P

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Veterantog kalenderBillige jernbane T-shirts

Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak