Avatar

DSB E 982 1967

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 10/9 2014, 20:34 (3517 dage siden)

[image]

Ovenstående billede af DSB E 982 er angivet til at være optaget den 3/8 1967 men kan det passe?
DSB E 982 data i databasen
Blev den sat i drift igen efter at have været udlejet som stationær varmekedel i Kalundborg i 1965?
Som det ses på billederne var den hensat på Gb allerede i 1960.

DSB E 982 1967

af Anders Færch Hansen, 12/9 2014, 08:53 (3515 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jo, det kan udmærket passe. Jeg har selv fotograferet E 982 med godstog i Roskilde først i juli 1966. Bemærk det eftermonterede damprør fra domen, som sikkert har været anvendt da den var stationær dampkedel.
[image]

DSB E 982 1967

af Georg Schmidt, 12/9 2014, 10:51 (3515 dage siden) @ Anders Færch Hansen

Ja, E 982 gjorde tjeneste på Sjælland til og med i hvert fald sommeren 1968. E 982 var i 1967-68 stationeret ved depotet i Korsør. På samme tid var også E 978 stationeret i Korsør og det var mit indtryk, at de to maskiner skiftedes til at gøre tjeneste. Den 23/7 1968 noterede jeg 982 ved depotet i Korsør, og da var det så 978 der var ude at køre, modsat 9/8 1968 hvor det var 978 der tog en pause i Korsør nogle dage. I sommeren 1968 kørte også f. eks E987, 988, 997, 998 og 999 meget på Kalundborgbanen med posttoget om natten til Kalundborg og retur om eftermiddagen med tog 254 17.01 fra Kb.

Om E 982 havde været indblandet i noget uheld skal jeg ikke kunne sige, men lokomotivet blev i hvert fald hensat ved maskindepotet Gb i juni 1959. 982 havde sidst får S-revision den 28/3 1955 og skulle således først indgå til stort eftersyn 28/3 1962. E 982 udgik fra cvk. Kh efter S-Revision den 29/9 1961 og blev hensat udtørret den 2/10 1961, men igen taget i brug 5/4 1963 og kunne således efter datidens regler "holde" til 5/4 1970 inden næste store eftersyn. Ved hovedreparationen var brugt dele fra udrangerede E 973 hvis maskindel var blevet ophugget i cvk. Kh i eftersommeren 1961. E 982 blev udrangeret 14/12 1970.

M v h
Georg

Avatar

DSB E 982 1967

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 12/9 2014, 18:00 (3515 dage siden) @ Georg Schmidt

Ja, E 982 gjorde tjeneste på Sjælland til og med i hvert fald sommeren 1968. E 982 var i 1967-68 stationeret ved depotet i Korsør. På samme tid var også E 978 stationeret i Korsør og det var mit indtryk, at de to maskiner skiftedes til at gøre tjeneste. Den 23/7 1968 noterede jeg 982 ved depotet i Korsør, og da var det så 978 der var ude at køre, modsat 9/8 1968 hvor det var 978 der tog en pause i Korsør nogle dage. I sommeren 1968 kørte også f. eks E987, 988, 997, 998 og 999 meget på Kalundborgbanen med posttoget om natten til Kalundborg og retur om eftermiddagen med tog 254 17.01 fra Kb.

Om E 982 havde været indblandet i noget uheld skal jeg ikke kunne sige, men lokomotivet blev i hvert fald hensat ved maskindepotet Gb i juni 1959. 982 havde sidst får S-revision den 28/3 1955 og skulle således først indgå til stort eftersyn 28/3 1962. E 982 udgik fra cvk. Kh efter S-Revision den 29/9 1961 og blev hensat udtørret den 2/10 1961, men igen taget i brug 5/4 1963 og kunne således efter datidens regler "holde" til 5/4 1970 inden næste store eftersyn. Ved hovedreparationen var brugt dele fra udrangerede E 973 hvis maskindel var blevet ophugget i cvk. Kh i eftersommeren 1961. E 982 blev udrangeret 14/12 1970.

Tak for grundigt svar - jeg opdaterer databasen.

ContecRail
Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak