Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2

af henning h087 ⌂, Græsted, 2/12 2014, 05:21 (3436 dage siden)

:-) ;-)

så det jo spørgsmålet om de er så sværre

men 2 december - så derfor 2 foto
begge JFØ

så her er spørgsmålene ( 2 )

hvilken station ligger forude
[image]

og hvilken strækning ligger forude
[image]

lidt ekstra - såfremt.........:-D

for de skrappe

hvilke årstal :-D

for de rigtige skrappe

hvilken station ligger ved overskæringen :-D :-D

og så de superskrappe
hvad hedder personen i førerummet :-D :-D :-D

og så eksperterne
hvilken skinnebus og nummer :-D :-D :-D :-D

mvh
henning h087
:-D :-D :-D :-D

Avatar

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 2/12 2014, 07:48 (3436 dage siden) @ henning h087

[image]
...
og så eksperterne
hvilken skinnebus og nummer[/i]

Det er tydeligvis en Scandia skinnebus, men i hvert fald ikke LNJ SM13 på gæsteoptræden da instrumentbordet ser anderledes ud.

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2

af Holger Sørensen, Hedehusene, 2/12 2014, 08:48 (3436 dage siden) @ Michael Deichmann

Stationen er sikkert Vallø.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Avatar

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 2/12 2014, 10:02 (3436 dage siden) @ henning h087

og hvilken strækning ligger forude
[image]

lidt ekstra - såfremt.........:-D

hvilken station ligger ved overskæringen :-D :-D

Holgers svar kan i hvert fald godt være rigtigt på spørgsmålet om overskæringen.

Her er Vedskøllevej ved Vallø Station i Google Streetview:

https://www.google.dk/maps/@55.40081,12.1937582,3a,75y,276.35h,89.99t/data=!3m4!1e1!3m2...

Der er kommet bomme siden...

Strækningen må så være Østbanen mellem Køge og Hårlev.

Der imod ser stationen ud a frontruden på skinnebussen noget større ud end Vallø Station, med mindre den har været meget større.

Hårlev station er måske et bedre bud hvis de 2 billeder skal have nogen sammenhæng?

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2

af Lkf-Bw, 2/12 2014, 10:28 (3436 dage siden) @ henning h087

Skinnebussen kunne godt holde i spor 2 i Hårlev med det gamle værksted i baggrunden. Det ligner udkørslen imod Faxe Lp.

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2

af henning h087 ⌂, Græsted, 2/12 2014, 11:34 (3436 dage siden) @ Lkf-Bw

:-)

ja - I er skrappe

men forløbig 3 ud af 6

og MD fører !!

svarene kommer senere i aften, hvor bagsiden af fotos med notater lægges på

der er jo stadig 3 ekstra for de ekstra skrappe og eksperter !! :-D :-D

mvh
henning h087

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2

af Bjørn T. Hansen, 2/12 2014, 17:29 (3436 dage siden) @ henning h087

Hej!

Jeg gætter således:

Vi er på Østbanen en gang mellem 1970-72

Stationen forude er Hårlev

Aleen fører ned til vallø station set fra vallø slot siden

Føren kunne være Finn Fanoe

/Bjørn

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2

af Lkf-Bw, 2/12 2014, 21:16 (3436 dage siden) @ henning h087

Nu er vi ude i de vilde skud men de skal jo også fyres af. ;-). Skinnebussen er SM 15 og manden i førerrummet kunne sagtens være banens tidligere øverstbefalende, af den simple grund at han ikke har ytret sig til denne tråd endnu. Det ligner ham ikke at være tavs når det gælder hans "hjertensbarn". ;-) :-). Ang Sm 15, hvis det passer, kommer jeg med en forklaring senere.

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2 - løsningerne

af henning h087 ⌂, Græsted, 2/12 2014, 22:59 (3436 dage siden) @ henning h087

:-)

ja - så må vi til den.

Michael vandt retten til at lægge næste på.

han var først med et korrekt svar som var ekstra spg - nemlig at det ikke var LNJ SM 13 - og det er jo korrekt ifølge det om lidt vedhæftede fotobagside.:-D

dernæst Holger med - også i ekstra spg - nemlig Vallø

hvorefter Michael kommer med strækningen - som er et hovedspørgsmål - nemlig strk ØSJS

og derefter skyder på Hårlev ifølge en formodning - og det var korrekt

Så kommer Lkf BW med en bekræftelse om Hårlev - og billedet er jo gammelt - men godt husket .

derefter kommer Bjørn T med ØSJS og Hårlev - men her var Mishael først

og så kommer Lkf BW igen med et par skud - meeen...

men her er så løsningen

foto 1 ( Hårlev forude i 1974, SM 16 og Ole Richnagel i førerummet )
[image]
[image]

havde dog fjernet navnet på bladet i holderen på førerbordret
[image]
[image]

så måske industribanenklubben på udflugt ?

og så Vallø
[image]
[image]

så er der lige formodningen om "the boss" i førerummet.

tror nu nok at her var det fordi at det var hjemmebanen - og så noget der hedder pli :-) ;-)

og så komme der en bekendelse.
jeg ved ikke i hvilken periode "the boss" var ved ØSJS - så der har jeg en manglende viden - og ved så ikke om han var der i 1974 !!

men åbentbart ikke så svært aligevel - det skal ikke gentage sig - hvis jeg vinder retten en anden gang - det er I for skrappe til ;-) - næ - det bliver helt andre boller - tror jeg nok. :-D

men tak for deltagelsen

og Michael fører så fanen videre

mvh
henning h087

og ps Lkf BW - vi vil da frygtelig gerne høre om hvad det evt var omkring SM 15 !!!!!!!

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2 - løsningerne

af re20000, 2/12 2014, 23:19 (3436 dage siden) @ henning h087


og ps Lkf BW - vi vil da frygtelig gerne høre om hvad det evt var omkring SM 15 !!!!!!!

Det er der stemning for.

Nold

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2 - løsningerne

af Carsten, Valby, 2/12 2014, 23:38 (3436 dage siden) @ henning h087

Hej Henning

Det er FJ VI der ses på forsiden af Industribaneklubbens blad Tipvognen.
Industribaneklubben var på det tidspunkt kun ca. et halvt år gammel (stiftet 9. marts 1974).

Med venlig hilsen

Carsten

Avatar

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2 - løsningerne

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 3/12 2014, 09:11 (3435 dage siden) @ henning h087

Damned! :-P :-D :-D Jeg dukkede mig ellers alt det jeg kunne, men løb ikke (langt nok) væk :-)
Jeg har jo ikke taget ferroviale photographier i en menneskealder som så mange andre - og meget af det jeg har, har allerede været vist - men jeg skal nok komme op med et eller andet i løbet af dagen.....

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2

af Lkf-Bw, 3/12 2014, 10:51 (3435 dage siden) @ henning h087

Hej Henning.

Ang Sm 15 så havde den nogle specielle gummiindfattede frontruder i den "varme" ende hvor de var plane med karrossen helt modsat de andre "busser" på ØSJS. Normalt lå de i en fals. Kunne forestille at Sm 15 har været indvolveret i et uheld og fået ny front men det må der være nogle her i rummet der ved.

De bedste hilsner
Bo

Jernbanehistorisk kalenderlåge nr. 2

af Niels Munch, 3/12 2014, 11:22 (3435 dage siden) @ Lkf-Bw

Ang Sm 15 så havde den nogle specielle gummiindfattede frontruder i den "varme" ende hvor de var plane med karrossen helt modsat de andre "busser" på ØSJS. Normalt lå de i en fals. Kunne forestille at Sm 15 har været indvolveret i et uheld og fået ny front men det må der være nogle her i rummet der ved.

Hej Bo,

Medens den endnu hed KB Sm 4, havde den et sammenstød med en lastbil med anhænger i overkørslen på Færgegårdsvej i Vordingborg. Det var den 29.05.1957, og skinnebussen fik knust forenden og blev afsporet. Den modifikation, du nævner, kan meget vel stamme fra den efterfølgende reparation.

PS: Skinnebussernes æra var for længst forbi, da jeg kom til Østbanen i oktober 1985. Ligeså var hækken til direktørens have, der havde måttet vige pladsen for busterminalen ved Hårlev st.

Bedste hilsener
Niels

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak