MO 1890 - en kort karriere.

af Georg Schmidt, 25/5 2015, 10:43 (3262 dage siden)

MO 1890 blev leveret fra Frichs i april 1958 og kørte frem til november 1959 i vestområdet 2.distrikt.
Derefter kørte 1890 resten af den aktive tid i 1. distrikt. I januar 1974 kom 1890 tilbage til vestområdet dog ikke for at køre, men i stedet hensat i Århus for reparation på centralværkstedet, hvilket dog aldrig blev til noget. På den tid skulle der ikke meget til før en MO-vogn blev sat ud, de mange MZ havde nok rykket på trækkraftsituationen og skaffet flere MX til sidebanerne. Først på året 1975 blev MO 1890 ophugget i Århus ved Henriksen.

[image]
MO 1890 hensat i Århus 1974.

[image]

Mvh
Georg

MO 1890 - en kort karriere.

af Oversmeden, 25/5 2015, 17:57 (3262 dage siden) @ Georg Schmidt

Mo 1890 var ikke den eneste med en kort karriere hos DSB.

Mo 1887+1888 blev begge leveret i marts 1958 og udrangeret i 1973.

MO 1890 - en kort karriere.

af esni, Frederikssund, 25/5 2015, 21:01 (3262 dage siden) @ Georg Schmidt

MO 1890 blev leveret fra Frichs i april 1958 og kørte frem til november 1959 i vestområdet 2.distrikt.
Derefter kørte 1890 resten af den aktive tid i 1. distrikt. I januar 1974 kom 1890 tilbage til vestområdet dog ikke for at køre, men i stedet hensat i Århus for reparation på centralværkstedet, hvilket dog aldrig blev til noget. På den tid skulle der ikke meget til før en MO-vogn blev sat ud, de mange MZ havde nok rykket på trækkraftsituationen og skaffet flere MX til sidebanerne. Først på året 1975 blev MO 1890 ophugget i Århus ved Henriksen.

Mvh
Georg

De mange sidebaner, der blev nedlagt helt eller delvist i 1971 må også have givet overskud af materiel.

Man skulle så have troet at det først ville berøre førkrigs-MOerne, eller i det mindste de tidligst leverede MO1800

Billige jernbane T-shirts

DSB MH359ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak