Københavns Nærtrafik (før regional og Øresundstog mm)
Vi er nogle stykker der gennem årene har duskuteret i hvilken grad nærtrafike- DSB- ved Kbh (og privatbanerne) var repræsentativ i forhold til resten af landet , ikke mindst mht driftmateriel.
1 Nordbanen
vel en slags "hovedbane"-omend i nogen grad med særlig nærtrafikmateriel i faste stammer, bl.a. CL, og med sidebanedrift på Lille Nord og den nnordlige del af Holte-Hillerød og enkelte gennemgående tog til Fredensborg og GDS og HFHJ.
2 Kystbanen
Ditto som Nordbanen, men minus privatbanerne-bortset fra en kort periode på HHGB. Dertil sidebanedrift via Lille Nord og til/fra Rungsted samt internationale Il-og eksprestog med fjerntogsmateriel herunder periodisk lyntog og internationale vogne.
3 Roskilde
Stort set alle materielvariationer, både jerntog og nærtrafiktog.
4 sidebaner Hareskov.Frederikssundsbanen og Lille Nord.
(Mht privatbanerne i området som omtalt i tidligere tråde, minus Frisch firkantede og rulleskøjter samt daddelæsker. (Her skulle man til HTJ/OHJ og ØSJS som de nærmeste)).
Er det ikke nogenlunde sådan man kan se på temaet???
Hilsen Ole