DSB lyntog og togsæt
Bygget af Waggonfabrik Uerdingen AG, Krefeld-Uerdingen, Tyskland i 1978. Byggenummer 83011.
Lakeret hvid 1995/97. Udlejet 2003 til Arriva MR 4011. Lakeret lysgrå 2004.
Effekt:
237 kW ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
22,3 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Vægt:
35 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Hastighed:
120 km/h![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
0 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl:
64 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB MR 4011 DSB MR 4011](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MR4011_1980.jpg)
![DSB MR 4011 DSB MR 4011](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MR4011_1988.jpg)
![DSB MR 4011 DSB MR 4011](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MR4011_2000.jpg)
![DSB MR 4011 DSB MR 4011](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MR4011_2002.jpg)
![DSB MR 4011 DSB MR 4011](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MR4011_2007.jpg)
![DSB MR 4011 DSB MR 4011](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MR4011_2010.jpg)
![DSB MR 4011 DSB MR 4011](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MR4011_2013.jpg)
![DSB MR 4011 DSB MR 4011](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MR4011_2017.jpg)
DSB trafikinformation
![ContecRail ContecRail](https://www.jernbanen.dk/images/contecrail.jpg)
![Vigerslevulykken Vigerslevulykken](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A14/A14_mini.jpg)
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
Læs mere