DSB lyntog og togsæt
Motorvogn. Maybach MD650, V12-cylinder dieselmotor. Voith hydraulisk transmission. Bogietapafstand 12,6 m. Bogieakselafstand 3,4 og 2,3 m. Scharfenberg centralkobling. Elektrisk varme. Trykluftbremse. Skruebremse. Tjenestekupé. Rejsegodsrum. Toilet.
Bygget af Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Tyskland i 1966. Byggenummer 151123.
Oplakeret i rød 1977. Sølvmalet 1983/84. Kørte sidste plantur 20/1-90. Udrangeret 5/2-90. Foræret 1992 til Lubuska Kolej Regionalna (LKR) i Polen. Trukket 5/8-92 til Gedser. Ophugget 1995.
Effekt:
1.100 hk. ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
20 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Vægt:
51 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Hastighed:
160 km/h![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
- ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
0 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl:
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB MA 470 DSB MA 470](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA470_1968.jpg)
![DSB MA 470 DSB MA 470](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA470_1969.jpg)
![DSB MA 470 DSB MA 470](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA470_1973.jpg)
![DSB MA 470 DSB MA 470](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA470_1975.jpg)
![DSB MA 470 DSB MA 470](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA470_1978.jpg)
![DSB MA 470 DSB MA 470](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA470_1981.jpg)
![DSB MA 470 DSB MA 470](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA470_1982.jpg)
![DSB MA 470 DSB MA 470](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA470_1983.jpg)
![DSB MA 470 DSB MA 470](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA470_1984.jpg)
![DSB MA 470 DSB MA 470](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA470_1986.jpg)
![DSB MA 470 DSB MA 470](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Lyntog/DSB_MA470_1989.jpg)