DSB lyntog og togsæt


2 stk. 6-cyl. Daimler-Benz dieselmotor. Hydromekanisk Voiht gear. Bogietapafstand 11,5 m. Bogieakselafstand 2 m. 40 pladser + 8 klapsæder i flexrum. Wc. Oliefyr. Trykluftbremse. Skruebremse. Centralkobling. Renoveret 1997/98 af HFHJ i Hundested.

Bygget af Siemens Duewag, Tyskland i 1984. Byggenummer 87312.
Scandia byggenr: 30062. Leveret 8/10-84. Udrangeret 1/1-07. Helsingør (hensat) 2007-10. Ophugget okt. 2010 af Stena i Helsingør.

Effekt:
360 hk
Længde:
17,53 m.
Vægt:
27 tons
Hastighed:
80 km/h
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
40
 
DSB ML 4907DSB ML 4907DSB ML 4907DSB ML 4907DSB ML 4907DSB ML 4907
SKRJ SM 83
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak