DSB lyntog og togsæt
IC4 motorvogn. Førerrum. Wc. ATC. Trykluftbremse, dynamisk bremse og magnetskinnebremse. Klimaanlæg. Scharfenberg kobling.
Bygget af AnsaldoBreda S.p.A., Pistoia, Italien i . Byggenummer ukendt.
Leveret ca 2003. Århus 2010 (hensat). I drift 2014-15. Hensat 2019-20. Tinglev 2021 (hensat).
Effekt:
2x560 kW 

Længde:
24 m.

Vægt:

Hastighed:
200 km/h

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:
0 

Pladser 2. kl:
56 





Ingeniøren
Glad DSB-mand om fremtidens tog: »Jeg er overrasket over, at de kører så godt«
Trafikprofessor: »Den største myte er, at kollektiv trafik er godt for CO2 og trængsel«
Porsche kopierer Tesla: Vil etablere egne ladere langs motorvejen
Borgmester om 3 mia. til indsats mod trafikstøj: »Det er langt fra tilstrækkeligt«
Gamle signaler får DSB's nye Vectron-lokomotiver til at fareopbremse

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak
Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen