DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2021
Nærtrafikvogn. Styrevogn. Elvarme. Flexrum med 10 klapsæder og plads til cykler og barnevogne.
Bygget af Scandia 1976. Ombygget 1990 fra Bns-d 539. Ombygget 1993 til ADns-e 539.
UICnr.
Længde:
24,5 m.

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:
31 

Egenvægt:
37,5 tons

Bogietapafs.:
17,2 m.

Kupeer:
2 

Pladser 2. kl.:

Antal:
6 stk.

Akselafstand:
2,5 m.

Beklædning:
Stål 

Hastighed:
160 km/h


DSB trafikinformation
Færre tog om aftenen og natten og weekender med Togbusser
Aftener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aalborg - Togbus undervejs i Jylland
Lørdag aften med Togbusser mellem Odense og Fredericia
Aftener med længere rejsetid mellem Fredericia og Esbjerg
To aftener: Sidste tog erstattet af Togbus mellem Bramming og Esbjerg
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder.dk
Mortens Jernbanefotos
MY 1 2 87
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Rystevogn.dk
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Togbilleder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder.dk
Mortens Jernbanefotos
MY 1 2 87
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Rystevogn.dk
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Togbilleder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak
Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen