S-tog motorvogn. 3. og 4. levering. 4 banemotorer á 120 kW (163 hk). Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, spænding 65 volt, til belysning og styrestrøm til halvtog. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater (1.500 V.). Elektriske slutsignaler.

Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1952. Byggenummer 423.
Beskadiget 28/5-55 på Dybbølsbro. Hensat 1976 på Nørrebro. Udrangeret 1976. Ophugget 1977 i Bjerringbro af Orla´s Produkthandel.

Længde:
20,2 m.
Vægt:
45 tons
Effekt:
4x120 kW
Hastighed:
90 km/h
Byggenr.:
423
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
66

DSB MM 779
Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland
Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.


 Læs artiklen 
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MM 779 blev bygget af Frichs i 1952






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen