S-tog motorvogn. 3. og 4. levering. 4 banemotorer á 120 kW (163 hk). Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, spænding 65 volt, til belysning og styrestrøm til halvtog. Nødbelysningsbatteri, spænding 24 volt. Elektriske varmeapparater (1.500 V.). Elektriske slutsignaler.

Bygget af A/S Frichs Maskinfabrik og Kedelsmedie, Århus, Danmark i 1952. Byggenummer 423.
Beskadiget 28/5-55 på Dybbølsbro. Hensat 1976 på Nørrebro. Udrangeret 1976. Ophugget 1977 i Bjerringbro af Orla´s Produkthandel.

Længde:
20,2 m.
Vægt:
45 tons
Effekt:
4x120 kW
Hastighed:
90 km/h
Byggenr.:
423
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
66

DSB MM 779
Radiostyrede tog til Thisted
Radiostyrede tog til Thisted
I slutningen af 1980erne eksperimenterede DSB med radiostyring af tog og der blev bygget en forsøgsstrækning ved Grønttorvet i København. Jan Eriksen var med på en af prøveturene og fortæller i denne artikel om systemet.


 Læs artiklen 
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB MM 779 blev bygget af Frichs i 1952






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen