Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

OT: Langeskov -> Tinglev (Generelt)

af Jens V, 7/10 2015, 08:44 (3125 dage siden) @ Niels Bak

Hvorfor man så alligevel har valgt at bygge en bro i Tinglev, tja.......

Det er helt et gæt, men mon ikke det skyldes den ret intensive trafik med gennemkørende godstog. Det har man under normale forhold ikke på Lille Syd.


Det er jo tit "sjovere" at gætte på noget end at fremlægge fakta - og det giver som regel anledning til en lang - men ukvalificeret - diskussion.

Mindre sjovt er det at gøre sig umage med at finde de korrekte oplysninger. Her hos Banedanmark findes der faktisk en lang række "værker", som gør gætteri overflødigt. :-)

I "SODB Anlægsbestemmelser" er der f.eks. et punkt 5.11., der omhandler (etablering af) perronovergange og varslingsanlæg.

Fra websiden:

SODB er forkortelsen for Banedanmarks samling af regler for betjening, trafikal funktion mv. af sikringsanlæg, Sikringsanlæggene Og Deres Betjening. SODB anlægsbestemmelser indeholder de trafikale og trafiksikkerhedsmæssige regler for design af sikringsanlæg. De fleste regler vedrører de udvendige anlæg, så som signaler, togdetektering og sporskifter, men en del handler også om, hvordan selve funktionaliteten skal være, f.eks. i togveje.

SODB anlægsbestemmelser har status som en norm (BN1), derfor er de i deres helhed godkendt af Trafikstyrelsen og tidligere Jernbanetilsynet.

SODB anlægsbestemmelser er karakteristisk ved, at de foruden selve reglerne også indeholder de bagvedliggende overvejelser og historiske redegørelser for reglerne. Disse kan skelnes fra selve reglerne ved den mindre skrift og den indrykkede margen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak