Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

OT: Langeskov -> Tinglev (Generelt)

af Fysikeren, 6/10 2015, 13:19 (3126 dage siden) @ Frank Poulsen

Lidt mere OT
Det er hastigheden der afgør om der skal det lave stålhegn mellem sporene, hastigheden i Tinglev er "kun" 120 km/t, i Lunderskov 180 km/t
Lille syd bliver opgraderet for tiden til 160 km/t ( sporarbejdet er i øvrigt, vanen tro forlænget ) men man beholder hastigheden på 120 km/t gennem stationerne, da alle togene jo skal standse alligevel! Dermed spares der tunneler, broer og elevatorer, skidt så med lokomotivførens arbejdsmiljø med alle de mennesker der liiiige skal over før toget
Hvorfor man så alligevel har valgt at bygge en bro i Tinglev, tja.......

Må håbe at der kommer rigelige med klager fra lokomotivførerne, så hegnet bliver sat op, og vi ikke som sædvanlig må vente på det uundgåelige, som set både i Nørre Alslev og Ringsted :-(


Med hensyn til alle tog skal standse, så tjoo det skal næsten alle vel, men mon ikke man kunne finde på at smide et gennemgående Hamborg tog fra Køge Nord til Næstved, i forbindelse med sporarbejder, ligeså med godstog (hvis Fehmern nogensinde kommer) osv. Nuvel ja, det er de færreste godstog der kører mere end 120, det er rigtigt. Men stadig, hvorfor ikke tage hele baduljen når man er i gang! Er så træt af at man altid laver halve løsninger i Danmark, det bliver altid dyrere på den lange bane.

Udover manglende hegn mellem perronerne, så vil der jo stadig være overkørsler på banen, hvilket vel også begrænser hastigheden? Dertil et antal perronovergange. Ved en senere udbygning kunne man så nedlægge alle overgange, opsætte hegn og gangbroer, men det koster jo alt sammen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak