Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Graffiti (Jernbanen i dag)

af BBK, 24/1 2016, 14:35 (3040 dage siden) @ Niels Buch

Er det kun mig eller er der andre der syntes at DSB's S-tog og andre tog er hårdt ramt af graffiti for tiden.

Nej det er klart en tendens det ikke kun er dig der har oplevet. De sidste to år har der været en stigende mængde af grafittiramte S-tog. Man kan møde S-tog der kører med 100% overmalede ruder i mere end 14 dage. Jeg synes at have hørt engang at metroen kører nul tolerance hvad grafitti angår og hvis S-tog skulle følge det, så var der nok kun materiel tilbage til at køre 25-30% af produktionen. Eller måske bliver der ikke malet flere tog, men man kan ikke undvære særlig mange tog i den daglige produktion af gangen, så det tager længere tid før togene bliver afrenset. Det er nok kernen af hele problemet...

Omfanget taget i betragtning, så virker det for mig lidt uforståeligt at man ikke bruger flere ressourcer på dette område. Det virker lidt som om man har givet op og bare lader togene kører, men hvis der er kønsdele eller flotte damer malet på, så bliver togene pillet ud med det samme :D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere
DSB MT154

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak