Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad kom der ud af det nye udbud om godsterminalen Hirtshals (Generelt)

af JensenJ @, Fredericia, 31/1 2016, 00:10 (3034 dage siden) @ Gæst

Kan nogen fortælle i korte træk hvad der er galt i Frederikshavn?

Så vidt jeg er oplyst, kræver benyttelse af spor 75/76 fortsat personale for at kunne anvendes til togkørsel.

Hvad er fejlen og hvorfor bliver det ikke rettet?

Med venlig hilsen Jens

Det er åbenbart noget du er mere inde i end de fleste. Kan du ikke lige forklare, hvad det er du peger på som fejl, gerne med en sporplan som viser hvor de omtalte spor ligger.


Spor 75 og 76 er de lange togvejsspor for godstog. Sporene ligger ned mod havnen, og benyttes bl.a. af fiskemelstoget til og fra Skagen. Se evt. Banedanmarks TIB, strækning 25.

Når der skal foretages omløb i disse spor, møder der en Banedanmark mand op og hjælper med at dreje sporskifterne på stedet, vistnok med håndsving.

Det har stået på siden sporombygningen i Frederikshavn, og jeg tænker at det må være en dyr løsning at sende en mand ud hver gang der skal drejes et sporskifte i disse spor.

Det jeg spørger om er hvad der er galt i spor 75 og 76 og hvorfor de pågældende sporskifter i spor 75 og 76 ikke siden sporombygningen er bragt til at virke, så de kan betjenes fra kommandoposten i Frederikshavn eller fjernstyringscentralen i Aalborg?

Med venlig hilsen Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak