Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Politikerne opgiver IC4 (Trafikpolitik)

af Lars Jensen @, 11/5 2016, 08:33 (2915 dage siden) @ Peter Christensen

Hr. Lok holdt et par år, men hold da op han løb af pladsen. Det var ikke til at se røven for bare skosåler! Bevares, pæne ord ved afgangen, men altså: ikke nogen bonus/gyldent håndtryk - det frabad han sig. Personligt har jeg på fornemmelsen at han opdagede en pilråden økonomi, en bunke tog som intet kunne (og ingen brugbare svar på hvorfor) samt dyb mistillid mellem ledelse og personale.....
Intet under at Hr. lok ville væk inden det hele brasede sammen.....

Hr. Lok gjorde som enhver normalt tænkende ville have gjort, forladt en fuser... Jeg ville gøre det samme og det mener (håber) jeg at alle vil gøre, når det viser sig at jobbet er helt umuligt og chef(erne) er s***t i h****t

Nu er det så pilot-Flemming, der er i stolen.
Endnu ved jeg ikke om det bliver kaos-piloten eller kamikaze-piloten.
Det er nok udmærket at havde en tidligere SAS-mand i ledelsen da SAS de sidste 10-15 år konstant har rodet med spareplaner og krisestyring - tror desværre at der snart bliver brug for begge dele hos DSB.

Det er helt relevante kvalifikationer for en mand (m/k) i den stilling, uanset virksomhed. Det er også langt bedre kvalifikationer at have end at vide noget om togbremser, bestemmelser i TSI, strækningshastigheder oma. Manden er ansat til at drive en virksomhed, ikke køre eller reparere tog.

Det ville også være relevant at se på visse lidt længere nede i rækkerne.....
(klip klip)
Her sker der jo også lidt udskiftninger - heldigvis.

ja, det er jo naturligt. Stavnsbåndet blev ophævet for mange mange år siden, det er ikke genindført, ej heller i DSB eller Banedanmark.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak