DSB ophugger 5 IC4 togsæt (Generelt)
Der mangler så lige 8 sæt mere i det følgeskab af de første 14 NT++ sæt.
NT-leverancerne er vist en broget omgang. Så vidt jeg husker, er de fleste af de øvrige NT'ere i drift. Men det er temmelig paradoksalt, at flere af de allerførste togsæt leveret i 2003 og hensat i 2006 - fx togsæt 01, 02, 03 og 05 - alle er genopbygget, opgraderet og i drift i dag, mens fx de fem skrottede NT'ere nåede at køre en del med passagerer fra 2007 og 2008 og først blev hensat relativt sent. Jeg mener, det først var i 2014.
.
Det kommer vel an på hvor meget/lidt der er tilbage i forbinselse med genopbygningen. Hvis de første togsæt i realiteten er næsten helt nyfremstillede er de vel også de teknisk bedste (?)
Men der skal nok snart ske en yderligere udskrotning - afhænger af mulighed for nedskrivninger i regnskebet. DSB's papirresultat ryger jo lige ind i statsregnskabet, så nedskrivninger skal aftales med Finansministeriet.
--
ئۇلغىك