Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Thomas Boberg Nielsens indlæg - auto-udskiftning af adresse (Generelt)

af Jones, 27/11 2017, 18:19 (2345 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

leve med, at billederne i mine tidligere indlæg på jernbanen.dk (bortset fra de billeder der er uploaded direkte til jernbanen.dk) vil være forsvundet permanent. Jeg vil dog på et tidspunkt producere en "opskrift", som, hvis man bruger den, vil kunne bringe læseren hen til de forsvundne billeder

Skulle man læse et af mine ældre indlæg og ærgre sig over forsvundne billeder kan man ændre følgende del af linket


Skulle man læse mange af Thomas' ældre indlæg, kan man også automatisere processen ved at have sig et magisk bookmark i sin browser, kaldet en "bookmarklet", som man kan trykke på for at ændre linket. Den kan med fordel placeres i din browsers Bookmark Toolbar for let tilgang. Den kan hedde hvad som helst, og skal have følgende adresse (én lang linje):

javascript:function fix(elmname, attrname) {for (let elm of document.querySelectorAll(elmname+'['+attrname+'*=".com/u/7341176/"]')) {elm.setAttribute(attrname, 'http://s3.eu-central-1.amazonaws.com/thomasbobergnielsen/' + elm.getAttribute(attrname).split('.com/u/7341176/')[1]);console.log(elm);}}; fix('a', 'href'); fix('img', 'src');


(Virker i hvert fald i Firefox og Chrome, kan ikke sige om andre)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak