Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Odderbanen (Generelt)

af Erling Pedersen, 27/11 2017, 20:44 (2342 dage siden) @ Poul Andersen

Ja man fik en Hydralisk gear indkobling i stedet for den mekaniske, så indkoblingen blev blød og behagelig, samt mere sikker.

I DDR huggede man det der svarer til B og Bn vogne op og genbrugte truckne til dobbeltdækkervognene og dette gør man den dag i dag, dog ikke kun i DDR men hele østEuropa.

Følg med i de flotte ombygninger som Polakkerne, Ungarerne og Tjekkerne som eksempel stadig laver.

Kørte sidste år i en Ungarsk B vogns type, har aldrig kørt i så letløbende og stille vogn, der var ingen støj, med klimaanlæg, Internet og den havde hjulblokerings beskyttelse.

Når man vil kan alt laves og ofte meget billigere end købe nyt.

Hvordan er det nu DSB¨s håndværkere får også løn når ingen tog har fejl !

Som de fortalte på værkstedet i Tjekkiet, ja når der ikke kommer vogne med fejl, bruger vi vores medarbejdere til at renovere, de er på månedsløn !

Hilsen Erling.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak