Hvornår kan der frigives IC3 (Trafikpolitik)

af Henrik Hansen ⌂ @, Vejen, tirsdag 03. juli, 2018, 09:08 (48 dage siden) @ Scharfenberg

http://www.ft.dk/samling/20171/almdel/tru/spm/637/svar/1500243/1916376.pdf


Det er meget fint at DSB henviser til at skifte i Fredericia, og det er da også en ganske fornuftig beslutning - hvis ingen af togene vel at mærket er forsinket.

Desværre har de sidste 14 dage budt på massevis af forsinkelser, derfor har rigtig mange passagerer kun set bagenden af deres tog i Fredericia. Hvis DSB mente deres beslutning med at henvise til skift i Fredericia, så burde man sørge for at i hvert fald regionaltoget mod Esbjerg afventede et forsinket IC tog fra Sjælland, så passagerne ikke strander en time i Fredericia.

Derudover aflyses der regionaltog i flæng på strækningen Esbjerg/Fredericia/Aarhus, hvilket gør det yderligere besværligt at rejse, når man ikke kan stole på at afgangen gennemføres som planlagt. I dag er allerede to regionaltog aflyst her til formiddag.

Mange har efterhånden erkendt, at DSB's køreplan fra Esbjerg mere er en hensigtserklæring end en egentlig køreplan. De vælger derfor at tage toget en time tidligere, for derved at kunne kompenserer for en evt. forsinkelse, så de ikke kommer for sent til deres aftale.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.



 Læs artiklen 
Hectorrail
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen