Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Transportminister nægter køb af israelske IC3-tog (Trafikpolitik)

af Woodi, 14/4 2012, 18:52 (4397 dage siden) @ Henrik Hansen


At renoverer de 6 EA'ere så de kan fremføre DD-vognene, giver jo desværre kun mening, hvis der tilføres flere DD-vogne eller vil EA'erne jo 'kun' optræde som en erstatning for ME'erne.

I mange medier lyder det til, at DSB forsøger at sælge renoveringen som en gevinst for pendlerne, men DSB mangler at oplyse hvor mange ekstra sæder EA-renoveringen vil tilføre !!

/Henrik

Ja der skal måske overvejes køb af omkring 20-25 DD-vogne, for en EA kan jo ikke have mere end ca. 10 passager med ombord ;-) i forhold til IR4´s 210 pladser.
En EA bruges på skift dagligt med EuroCityNat toget og en skal holdes som reserve, så det er måske, at der skal bruges 4 EA til pendulkørsel mellem KbH og Ringsted med hver 4-5 DD-vogne + lidt til vedligehold.
For min skyld må de gerne lave en "Sandwich" - altså en EA i begge ender af 10 DD-vogn stamme (11-1200 pladser), det ville rydde samtlige perron´er på sin tur. :-D

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Mogenstrup sidespor og stengrav
Mogenstrup sidespor og stengrav

I Mogenstrup syd for Næstved er der blevet gravet grus i 100 år. Et stort smalsporsnet bredte sig ud i grusgraven og blev befaret af egne hjemmebyggede motorlokomotiver. Mogenstrup blev også kendt for tudehornsvognen og særtog til Mogenstrup Kro.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak