Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Internationale tog på København H i 1990'erne (ca. 30 fotos) (Generelt)

af Ulrich Albrechtsen @, Thisted Banegård, 15/7 2012, 21:31 (4305 dage siden) @ mss

Arrh, Morten... - Fryd for øjet...

Du har helt ret mht til at de inkarnerede pendlere kendte afgangen.
Ligeså gjorde jeg ! Der var ikke noget bedre end at "snige" sig over
i det sidste spor i Hg, og lade sig befordre af en GM-maskine non-stop,
Hg - Kh. Det var tider. Dog var der ofte om fredagen, at lokale B-vogne
blev koblet på, og vi måtte "nøjes" med disse. INGEN var utilfreds !

Jo det vækker minder gode minder fra kystbanen, når man forventningsfuld
ventede på togsættet der blev rangeret i land fra Thygo Brahe, og så vognene
fra det store udland trlle ind på perronen.

Jeg mindes også at togpersonalet var særdeles venlige, imødekommende, og
virkelig bød pendlerne velkommen i de svenske vogne !!!

Efter disse var væk, blev der LÆNGE talt om løbene og det flinke personale !!!
Stor ros, hvis nogle skulle føle sig truffet :-)

Mvh.

Ulrich


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak