Et par spørgsmål om indriges-nattoget (Generelt)
Nogle vogne har vist selvstændigt varmesystem? Det har jeg f.eks. oplevet med visse ligge- og sovevogne. Det giver mening, da ligge- og sovevogne tit henstår længe på perroner inkl. passagerer.
I øvrigt var Struer-liggevognen af en særlig og lidt ussel type, muligvis tyske vogne med en underlig skæv køje med bordeauxrødt stof, der havde en bule mod hele langsiden ud mod kupéen. Enten som sikring mod at falde ud, eller måske fordi over/mellemkøjen kunne slås ned og bruges som ryglæn.
De blev vist brugt fald indtil engang i 1990'erne, hvor man muligvis skiftede til samme standard som på de andre strækninger, med almindeligt DSB-interiør, beigestribet 2. kl.-uldstof på køjerne, som det kan ses i filmen om de sidste nattog fra 1997.
Mon ikke det har været denne vogntype, som har kørt 591-3705 og 3794-590:
http://www.jernbanen.dk/dsb_pvogn.php?Aar=1966&litra=Bcm-o&typenr=
M v h
Peter L J