Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

En tur på træbanen ... (Billedegætterier)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 23/9 2012, 14:12 (4256 dage siden) @ KimC

Der skiftes jævnligt lokofører i Tinglev. Mon der er tale om en misforståelse derhen at der er lokoførerture der starter og stopper i Tinglev?

Nej, det er mig der er løbet med en halv vind.

Jeg har ikke haft styr på toglinierne i Sønderjylland og vidste ikke bedre end at alle tog på de kanter kom sydfra. Jeg husker også fra de tidlige IC3 dage at DSB nu kørte til/fra Hamborg og ikke noget med at skifte lokomotiv ved grænsen mm. At man efter Tinglev også kan dreje af og til Sønderborg var jeg ikke lige opmærksom på.

Tog med stop i Høje Tåstrup starter så åbenbart i Sønderborg og så kan min kollega køre de 20-30km. til Tinglev og stå på der. Jeg har aldrig (før nu) sat mig ind i hvorfor det var sådan og jeg var sådan set også mest imponeret over at han valgte toget frem for den typiske løsning at flyve - men toget var faktisk hurtigere/lige så hurtigt og så kunne han arbejde hele vejen. Det kniber i fly - mest fordi man skal skifte transportmiddel så mange gange (bil/taxa, vente i lufthavn/stå i kø, 30-45 min. i fly - heraf 2 x 10 min hvor man ikke må tænde sin PC, lufthavn, taxa.).

Men lad os stoppe her i denne tråd - vi er kommet lidt langt væk fra Tønder-Tinglev.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederDSB MH414

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004. Pris 330 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak