Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke. (Generelt)

af Jonas, 14/12 2012, 10:30 (4153 dage siden) @ Henrik Hansen

At man som Pendlerformand så lever i den tro, at man kun har adgang til perronen med billet lyder underligt. Hvis man er Pendlerformand, bør man nok kende de mest alm. regler vedr. billeter, og forbudet vedr. adgang til perronen uden billet er ikke eksisteret i mange år.

Principielt har han nu ret.

Jeg har godt nok aldrig set billetkravet håndhævet på en fjerntogsperron, men jeg har adskillige gange set S-togsrevisorerne lave deciderede billet-raids på Dybbølsbro station - givetvis fordi der kun er adgang til stationens to perroner via to trapper og to elevatorer og den derfor er nem at spærre af; desuden er der mange S-togslinjer, der mødes på Dybbølsbro - nogle gange endda med politieskorte som en slags tryghedsskabende foranstaltning. Alle, der så meget som befandt sig på perronen uden gyldig rejsehjemmel blev sendt afsted med en bøde!

Første gang jeg så det spurgte jeg en togrevisor, om de overhovedet havde lov til at udstede bøder til alle, der opholdt sig på perronen uden billet, og der var han ret håndfast i sit svar, at det kunne og måtte de godt.

Men rent praktisk vil det være svært at håndhæve sådan et forbud på Hovedbanens perroner.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak