Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke. (Generelt)

af Casper, 13/12 2012, 16:20 (4155 dage siden) @ KimC

Det er kun et par dage siden der blev fundet en bombeligende genstand på Bonn Hbf. Jeg har lige hørt på tysk radio at der reelt var tale om en skarp bombe.
Den slags rygtes i antiterrorkredse, så set i lyset af det, gjorde Politiet det eneste rigtige.

Hvis ikke den slags forekom, ville politiet og de andre mundigheder ikke få øvelsen.

Man må se på de lyse sider.

Med den overdrevne terror-angst, som regering, lovgivere, presse og myndigheder har kørt på i årevis, så er det klart at der tit er falsk alarm.

Bombealarmer er ligesom dårligt vejr eller hændelige uheld - man kan ikke gardere sig imod det, og det vil ske med mellemrum. Ud af de 90.000 daglige rejsende på København H vil nogle naturligvis opføre sig dumt. Sådan er det på steder med mange mennesker.

Jeg har prøvet i et tog i England at lade min rygsæk stå på sædet, mens jeg var på toilettet. Der var stor forskrækkelse. Men det gik dog i orden. Jeg forstod slet ikke hvad de mente først - jeg troede de ville gøre mig opmærksom på at den kunne være blevet stjålet. Kulturelle forskelle betyder også noget.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak