Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

København H lukket for trafik, grundet mistænkelig pakke. (Generelt)

af Jonas, 14/12 2012, 11:17 (4153 dage siden) @ Henrik Hansen

Principielt har han nu ret.

Første gang jeg så det spurgte jeg en togrevisor, om de overhovedet havde lov til at udstede bøder til alle, der opholdt sig på perronen uden billet, og der var han ret håndfast i sit svar, at det kunne og måtte de godt.

...

Det vil forøvrigt være ganske umuligt at genindføre den gamle regel, i så fald skulle samtlige billetautomater flyttes væk fra perron, hvor ellers ville det kræve gyldig billet at købe en billet !

At togrevisorerne opfinder egne regler er desværre ikke nogen nyhed, de har til tider udvist endog meget stor kreativitet, hvorefter DSB's ledelse efterfølgende må undskylde gentagne gange i dagspressen.

Jeg argumenterer hverken for eller imod det rimelige i at afkræve rejsehjemmel allerede på perronen. Jeg refererer kun, hvad jeg ved selvsyn har set samlet vel en 5-6 gange over de sidste fire år. Når S-togsrevisorerne oven i købet har politiet med på billet-raid, så antager (eller antog) jeg, at man da sørger for, at juraen er i orden inden man går i gang med sådan en aktion. Alt andet ville være meget pinligt.

Her er trods alt ikke tale om to eller tre togrevisorer, der opfører sig som løse kanoner på dækket og udlægger reglerne på deres egen måde, men derimod om to samarbejdende etater, der sender ikke under 20 uniformerede embedsmænd ud for at håndhæve en ellers sjældent håndhævet regel.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak