Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

? om Rheingold og epoke IV farver (Generelt)

af Steff, 17/12 2012, 12:29 (4151 dage siden) @ Georg Schmidt

Hej Georg!

Det gode ved dette er jo at vi alle har ret, ikke sandt!
Jeg må jo nok sige, at det er de "originale" E03´er der fangede mig og gør det stadig. Min morfar sponsorerede først en tur til München til IVA (han var tidligere ingeniør og indkøbschef ved KS og derfor "ælskede" sporvogne og tog) hvor vi var med 200 km/t. toget. Men det kostede en overnatning ekstra p.g.a. tekniske problemer og DET syntes Hansen ikke om. Men vi SKULLE altså prøve. Og så var jeg aldels hooked på E03. Hjemme kom så Märklin med deres E03 i model og i 1967 fik jeg i Frankfurt købt de første "lange modelpersonvogne" fra TRIX (var vistnok 1:100) af TEE materiellet. Jo, det var en oplevelsesrig tid. Nå, ja, de købte modeller forblev vitrinemodeller (det var før jeg kendte til dette udtryk), da det viste sig, at TRIX havde helt andre hjul og ikke mindst koblinger, så man IKKE kunne køre på mine metalskinner.

Ønsker alle en go´ dag!!

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965

Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Jernbanebøger

Der kommer tog

Der kommer tog. Pris 270 kr.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak