Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ICE og IC3 kørsels - teknik (Generelt)

af andersj, Aalborg, 24/1 2013, 22:54 (4133 dage siden) @ Andersen

.
Tak for indlæg men jeg har heller ikke noget at klage over jeg bemærker bare den
meget kraftige diesel lyd som fører mig til bage til Triangel ca.1930 eller de små
røde skinnebusser.

Det er bare utroligt at et så nyt (DSB- ICE )tog har en motor støj som i gamle dage.

hilsen Jean Henrik


Har du oplevet IC4?? støjer mere end et MY-lokomotiv udvendigt. Jeg bor tæt på banegården i Fredericia og kan se ned over sporene, oplever tit synet af IC4 under voldsom røgudvikling ala MR-tog. Indeni nogle IC4-togsæt er der en konstant hylende, rungende resonans fra motorene. nærmest den samme følelse som at ha' høretelefoner i ørene på fuld skrald ALT for længe. rejste fra Kolding til Fredericia forleden, godt man IKKE skulle videre. gruer for den dag man skal til Aarhus og københavn med IC4. resultatet må vel blive en voldsom migræne.

lige præcis derfor jeg osse altid har været tilhænger af el-drift på fjerntrafikken, ICE-TD og IC4 er simpelthen en fejludvikling. ALT for voldsomt store dieseltogsæt.

MVH
Michael

Bare i IC3 giver det et markant løft at sætte sig i mellemvognen frem for en af motorvognene. Det samme i MR, hvor Stillezonen har langt mindre motorstøj end de to store kupéer.

Et andet eksempel er de nye bybusser vi fik i 2011 her i Hjørring - VDL Ambassador. Deres motorstøj er praktisk talt ikke til at holde ud hvis man sidder bag midterdøren, og skal køre mere end 10 minutter. De Volvo busser fra 1999 vi havde før, støjede langt mindre eller havde blot en mere behagelig støj.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak