Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Den nye trafikaftale - med et par overraskelser (Generelt)

af steenth, 22/3 2013, 14:09 (4063 dage siden) @ Anders Østerlund

Den løsning vil jo give nogle problemer i forhold til toge som for eksempel skal fra Slagelse mod Roskilde eller et godstog som skal fra Køge mod Fehmarn.

Jep. Men broløsning i vestenden har få færre konflikter i forhold til den oprindelige østlige broløsning.

Mit gæt som også er det som fremgår af tegningen jeg vedhæftede er simpelthen at flyover'en skal bringe Vestbanens indadgående spor sammen med Sydbanens indadgående spor.

Jeg tolker tegningen som at begge spor mellem vest og spor 4 og 5 der føres over sydbanes spor fra spor og 2 og 3.

...

Wupti så har du retningsbestemt drift på Ringsted Station.

Det er netop den løsning i den østlige ende, som blev kassere, hvor det hos dig er flyttet ind på stationen i stedet for. Det giver mindst et par problemer - tog i samme retning kommer tit i konflikt og trafikken til/fra vendespor fra Roskilde vil i en retning efter placering skulle over en del spor. Det er nogen gange et valg om hvad for nogle konflikter man vil have eller undgå. Derudover vil de gerne også kunne håndtere tog, der skal overhales, i et perron-spor.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak