Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

80 protesterer mod nedrivning (Generelt)

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 3/5 2013, 20:29 (4032 dage siden) @ Niekind

http://vafo.dk/article/20130503/ARTIKLER/130509856

Det er ikke alle der er lige begejstret for nedrivningen af den gamle godsbanegård.

På den ene side kan jeg godt forstå dem, da men jo sagtens kunne forestille sig at bygningen kunne leve videre som noget andet, som vi har set det med "Godset" i Kolding. Men på den anden side, vil det store projekt der er på tegnebrættet virkelig sætte yderligere skub i udviklingen af Vejle...

Hvorfor skal Vejlenserne have det bedre end os andre ?.
Væk med de gamle pyssenysselige bygninger, der er bygget med kærlighed og håndværksmæssig stolthed, tradition og faglighed, og ind med noget kubistisk betonelemenbyggeri ligesom i alle andre "driftige" byer i Danmark - eller også med nogle præfabrikerede trækasser, der stables med en mobilkran og beklædes med eternitplader eller aluminiumsplader, og som derefter kaldes en bygning - som kan holde til udendørs brug i rundt regnet små 25 år.
Se, dét er jo visionært, og ikke mindst god smag, her anno 2013, hvor alt hvad der har med noget jernbane at gøre er noget puha-badr, efter hvilket alle spor helst skal slettes, så der kan blive plads til noget asfalt og nogle gummihjul.
(Ironi kan forekomme, såvel som sarkasme...) :-|

(Jeg har nogle billeder af Vejle Gods fra 1990'erne, jeg lige skal have gravet frem og scannet, og også af den gamle station og af det gamle pakhus og rutebilsstation - giv tid, giv tid).

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak