Adskillelse / frakobling af IC3 under bremsning (Generelt)
- Jeg mener det, der gør at man mærker det ryk i det bagerste sær ved frakoblingen, er at sættet bliver automatisk bragt til standsning da sættet er udkoblet af drift.
Det bageste sæt bliver nødbremset, da der mangler en mastertogcomputer i oprangeringen. (Der er én master i en oprangering i drift, det er den hvor førerbordet er rigget op, og den er jo i afkoblingstidspunktet blevet afbrudt fra det afkoblede togsæt).
Og det bliver indkoblet igen straks man har skubbet fører-pulten tilbage i lukket tilstand og drejet nøglen til fri/fastgørelse af pulten.
Hvis du med "pulten" mener frontdøren, så tager du fejl. Nødbremsen bliver ophævet når og hvis man rigger førerbordet op, døren er lukket under hele processen.
Det er det loko-førene ved Regionstog "Glemmer" hvis de en dag skal have koblet Løven og Hercules sammen, man skal frigøre pulten i det ene sæt og kører med lav hastighed med det andet til de 2 koblinger griber hinanden.
Igen nej. Begge frontdøre skal være lukket under tilkobling, ellers risikerer man at skade døren under koblingen.