Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

På sporet af 2014 (Generelt)

af JensenJ @, Fredericia, 2/11 2014, 08:13 (3465 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Men jeg er enig i kritikken. Personligt så vil jeg da formode at man gør sig meget umage for at vælge en forside der sælger bogen bedst muligt og viser det er en årbog for 2014.. Jeg synes ikke man er sluppet ret godt fra nogen af delene. Kompositionen i billedet er jo en smagssag, men jeg synes ikke den er heldig. Farvetoningen i billedet får den til at ligne noget der er mindst 20 år gammel og så hjælper den hvide Lada, eller hvad det nu er, ikke på tydeliggørelsen af om det er på sporet af 80'erne, 90'erne eller 2014. Men nu har jeg læst bogen i mange år, så selvfølgelig har jeg allerede bestilt et eksemplar og jeg håber da mit førstehåndsindtryk bliver gjort til skamme.

Bogen fremstilles udelukkende ved frivillig arbejdskraft. Det betyder bl.a. at de frivillige suverænt udvælger de billeder, som de mener præsenterer bogen bedst. Det kan man være enig eller uenig i.

Alle kan i princippet deltage i dette arbejde, men virkeligheden er at man ikke hører fra mange i den forbindelse. De frivillige er ofte en lille og trofast skare.

Hefra er håbet derfor at flere vil melde sig under fanerne i arbejdsgruppen omkring fremstilling af årbogen. På den måde kan man også selv få indflydelse på billedevalget.
Alternativt kan man jo undlade at købe bogen, hvis indtrykket er at den ikke er god nok.

Med venlig hilsen Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Reise til Kiøbenhavn 1856
Reise til Kiøbenhavn 1856

I 1856 foretog Morten Nielsen en rejse fra Odense til København med den netop åbnede jernbaneforbindelse fra Korsør til København. Mortens oldebarn Jan Geugjes har indsendt Mortens dagbog fra turen, som vi bringer her.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak