Styrevognstog med Bns (Generelt)
Nu synes jeg der er gået fnidder i den og begreber mixes. UIC kabel er der som hovedregl i alle DSB røde personvogne, da UIC ikke bare er styring mellem lok og styrevogn, men også er styring i højtaler og dørlukning.
Fødeluft er 10 atm og bremseluften er 5 atm, hovedluften er gennemgående til styrevogn, og som på lokomotivet går de 10 atm luft i bremsereguleringsventilen der så i bremseledning holder 5 Atm tryk, eller mindre ved bremsning, desuden levere fødeluften også luften til at bevæge dørlukningen og de Bn vogne der fik luftstyret overgangs døre i 1988.
vogne der også har indgået i styrevognsstammer er Bcm, den løb i K91V i 5005 fra Nykøbing falster til Østerport.
Men stort obs, maximale antal vogne i styrevogns stammer hvor der køres fra styrevogn er jfr, SR 10 vogne.Desuden skal bremseprøve i styrevognstog foretages fra styrevogn og ikke fra lok. også jfr SR.