Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB et stk MR fattigere vidst (Generelt)

af Niels, Aarhus, 30/4 2015, 10:19 (3284 dage siden) @ Lue

Kære alle

Skulle vi nu ikke stoppe fluekn.......

Det kunne måske føre til lidt mere proportionalitet i den evige diskussion om skiftespor, togførere og lignende sproglige petitesser, hvis den gamle skolelærer (undertegnede)havde kommenteret det oprindelige indlæg fra Lue, og slået ham i hovedet med, at nu er der igen en uvidende ignorant af en forumdeltager, der ikke kan stave til togfører, så derfor kan vi ikke tage hans indlæg alvorligt...:-(
Men så havde man vel bare været en bedrevidende arrogant skolelærer, der taler ned til folk, bare fordi de laver en lille stavefejl.

Nej - ingen af delene er fair overfor hverken journalisten, Lue eller den gamle skolelærer. Så skal vi ikke bare konstatere, at mennesker taler forskelligt og bruger forskellige ord og udtryk, og hvis jeg ikke lige forstår, hvad de siger på grund af en anderledes sprogbrug, end jeg selv er vant til, så kan jeg jo prøve at læse tingene én gang til, og hvis meningen stadig ikke er gået op for mig, så kan jeg jo bare spørge opklarende - pænt og ordentligt, og så vil jeg i langt de fleste tilfælde få et pænt og ordentligt svar - der er i min optik ingen som helst grund til at slå folk i hovedet, hvis man kan tale pænt til dem i stedet for.

Som min gamle mor sagde: "Husk, lille Niels - høflighed koster ingen penge!"


Med venlig skolemester-hilsen

Niels Højklint

Overlærer

--
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Holbæk Havnebane

Holbæk Havnebane. Pris 160 kr.

Læs mere
Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Hedeland Veteranbanes lokomotiver

Her er en oversigt over alle smalsporslokomotiver (damp, benzin og diesel) tilhørende Hedelands Veteranbane (Industribaneklubben). Listen er forsynet med links til lokomotiverne i Jernbanen.dk´s database, hvor data og billeder kan ses.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak