Vesttyskland 1976 - Rheine og Emslandsstraekningen (1 del)

af Oversmeden, 24/4 2017, 21:57 (2560 dage siden) @ Steffen Dresler

Noget helt andet vedr. bemærkningerne om størrelsen.

Jeg synes det er som at sammenligne pærer og æbler, bortset fra DB og DSB lokomotiverne alle er dampere.
Man skal huske på, at DRG/DB (og DSB selvfølgelig) enhedslokomotiverne er nationalt byggede til de krav der var på tidspunktet og med plads til udvidelse. Altså hvor store og tunge tog kan fremføres over en given strækning.

Måske også hvor store drejeskiverne var og hvad vægt de kunne bære?
De fleste større drejeskiver hos DSB var på 20 meter og de kunne bære 150 tons.
Mig bekendt vil en del tyske typer ikke kunne stå på de skiver alene pga. længden.
Pladsen i remisen kan vi også more os med.
Så kan de forsynes med at lille "hundehus" til tender for at få pengene til at passe, men altså: der skal sq noget vand gennem en stor maskine, så den tid du spare mellem stationerne, kan du så bruge på vand (evt. kul) forsyning hist og her.....
DSB kunne jo også vælge at bytte skiverne ud og lave større maskindepoter.
Det koster og kan virke forstyrrende på driften, så det er ikke jordens bedste vej at gå.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak